Oprechte complimenten voor het park met de toevoegingen van deze slides. Gisteren mocht de glijbanen even testen en ze vielen zeker niet tegen.
Om te beginnen was ik zelf al een tijdje niet meer in Aqualibi geweest, dus de enorme make over van de kleedkamers en douches ook niet gezien. Maar wat is dit bad een stuk strakker en ruimer geworden. Hoewel de rest van het park nog gesloten was, en ik de rest niet heb gedaan, zag het er toch een stuk beter uit tov een 10-jaar geleden toen ik er voor het laatst was. Auw vanuit mijn kant.
De glijbanentoren zelf is modern, ruim en is voorzien van grote en lange wachtrijen. Ik vermoed dat we hier nog wel eens wat chaotische taferelen gaan zien omdat de routing en de locatie waar je de banden en matjes moet halen nog wat door elkaar loopt. Wat meer signing zou het iets beter maken (geen idee hoe die glijbanen heten van te voren, dus ook niet welke band ik voor wat nodig heb). Voor de master blaster gaan de banden overigens per lift omhoog. De rest mag je zelf sjouwen.
Nu; een week voor de echte opening en nog geen ervaringen met gasten zorgt ervoor dat er vast en zeker nog aanpassingen gaan komen. Denk aan de waterlevels, de kracht van de aqua coaster en natuurlijk de hardheid van de banden zelf.
De master blaster is tof, maar nog wat langzaam. Ik had het gevoel dat we het maar net haalden. De matjes glijbaan had nog iets teveel water in de baan, maar was snel en toch een unieke ervaring. De bowl heb ik zelf niet kunnen doen, ging wat later open en ik was al omgekleed, maar dat bleek wel de beste te zijn.
De wave buiten is waanzinnig intens. Apart om buiten uit te komen. Maar het geeft een mooi visueel effect voor alle mensen op de parking. Of het heel energiezuinig is? Het was best een intens baantje overigens.
Al met al; een week voor opening lag alles er vrijwel perfect bij. Dus absoluut een hele fijne aanwinst voor dit park. Was ook hard nodig!
Edit: vergeten te vertellen; de glijbanen zijn geleverd door ProSlide. En dat merk je ook direct. De banking, het ontwerp en de hele flow van de banen is perfect. En de capaciteit is groot. Dubbele matjes glijbanen, dubbele aquacoaster etc.