Beste abonnee,

We hebben heel wat sensationele plannen voor Aqualibi in petto!
Deze zullen we binnenkort uiteraard uit te doeken doen maar voorlopig houden we de spanning er nog wat in.

Om deze plannen voor te bereiden, ondergaat Aqualibi tussen 9 januari en 26 februari 2023 een uitzonderlijk onderhoud.

Jouw abonnement met toegang tot Aqualibi aangekocht vóór 19 mei 2022 wordt daarom automatisch verlengd met het aantal sluitingsdagen als gevolg van de onderhoudswerken.

We zullen je binnenkort een link sturen om de nieuwe geldigheid van je abonnement te raadplegen.

Bedankt voor je begrip!
Sensationele groeten,
Het Aqualibi-Team

4 maanden later

Vandaag verscheen er via diverse kanalen een nieuwe concept art van de geplande slide-toren.
Wat meteen opvalt is dat er op sommige aspecten een wezenlijke aanpassing is gebeurd.
Zo merk ik op dat er een heuse "Master Blaster" is toegevoegd aan het gamma (en als ik juist kijk lijkt het zelfs een duelerende versie, of ik kijk scheef) net als een "TornadoWave" model als in EP met de toevoeging van één "Flyingsaucer" element. Verder zie ik nog een racerglijbaan, vermoedelijk een bodyslide, en een Bowlslide.
Lijkt allemaal wat uit het gamma van Proslide gehaald, good stuff dus!

Mooi gamma als je het mij vraagt, dat is echt wel een serieuze upgrade voor het eerder timide glijbanenaanbod die het park rijk is momenteel (buiten Rapido, een !ondergewaardeerd toppertje).
Hopelijk pakken ze de toren ook thematisch aan, al ben ik benieuwd hoe ze dit praktisch gaan bolwerken in dit gebied.
Het lijkt een beetje alsof een deel van het complex zich boven paden gaat begeven, tenzij ze de huidige route meer verleggen naar de vijver toe.
De voorgevel van het kindergebied is min of meer vormgegeven in het Karma World thema, benieuwd wat dit gaat zijn (aansluiten bij toekomstige vernieuwingen inkomst zone of eerder het nog te ontwikkelen 'New Orleans' themagebied?).

Bron: https://www.lavenir.net/regions/brabantwallon/wavre/2022/09/07/wavre-laqualibi-fermera-ses-portes-durant-cinq-mois-en-2023-QOXG5C7J2RH75NTPCRJ7HLO5YM/

EDIT: Ligt het nu aan mij, of is de locatie van de slide toren veranderd? Als je goed kijkt zie je links dat er nog een extra overkapping staat, vermoedelijk deze dewelke boven Rapido staat. Dus dat zou misschien betekenen dat deze toren komt te liggen op de huidige personeelsparking... Of ik kijk wederom scheef 😅 .

Varnonth

Ik denk dat de toren inderdaad op de personeelsparking komt te liggen
    Ziet eruit als een erg gave toevoeging!

Wat een gigantische uitbreiding is dit zeg. leuk om te volgen. Walibi Belgium weet waar ze in moeten investeren de laatste jaren!

Zoals ik de tekening zie ga ik er ook vanuit dat deze toevoeging op de parking komt te liggen.
    iets waar ik alleen maar enthousiast van wordt.

Denk ook dat start punt van de hoogste nieuwe slides 4 tal meter hoger is dan dat nu het geval is. bij de bestaande slides.
    de nieuwe concepten zien er vele malen beter uit dan de vorige.

Volgens de Facebookpagina van Walibi Report zijn de voorbereidende werken inmiddels al gestart!

Bron: Walibi Report

Walibi is echt wel goed bezig de laatste jaren. Het park en het aanbod zijn zienderogen verbeterd. Mooie uitbreiding!

theorder01 Helemaal gelijk 😁 Jammer genoeg want ooit leek Walibi Holland zoveel potentieel te hebben.

een maand later

Walibi Belgium investeert 20 miljoen euro in Aqualibi: vier nieuwe glijbanen

Walibi Belgium voegt volgend jaar vier nieuwe glijbanen toe aan waterparadijs Aqualibi. Dat heeft het een woordvoerster van het pretpark vandaag officieel bevestigd tijdens een bijeenkomst met fans. Het overdekte waterpark gaat volgend jaar maandenlang dicht voor verbouwingen.

Daarbij wordt een nieuwe toren gebouwd, die hoger wordt dan het huidige piramidevormige dak. Walibi belooft "vier eersteklas waterglijbanen". Details over de nieuwe waterattracties worden op een later moment bekendgemaakt.

Bron: https://www.facebook.com/looopings/posts/pfbid04ZzM5mL1xBUqipzZMyWrvJuxBAZ6QdHtdnkVdBJFRAxk8BH36rFHRWNYCiDCR88Wl

Al bouwen ze er 100 ik ga niet naar dit zwembad toe.
      Genoeg video's gezien en recensies gelezen dat de hygiëne te wensen overlaat.

3 bericht is samengevoegd vanaf Walibi Belgium voegt volgend jaar vier nieuwe glijbanen toe aan Aqualibi.|3 berichten zijn samengevoegd vanaf Walibi Belgium voegt volgend jaar vier nieuwe glijbanen toe aan Aqualibi.
        Marvin heeft de titel veranderd naar Walibi Belgium voegt in 2023 4 nieuwe glijbanen toe aan Aqualibi .

Amber

Bizar. Ik ben er vorig jaar nog geweest en ik heb nog nooit zo'n proper en net zwembad gezien. De kleedkamers zijn kraaknet en het ruikt er fris en ook de douches en het zwembad zelf waren erg netjes.

Mijn ervaring met Aqualibi was ook dat het een enorm fijn en net zwembad is. Afgelopen jaar voor het eerst geweest!.
        En nu weer on-topic:
        Deze uitbreiding ziet er heel erg goed uit! Walibi is een heel fijne weg ingeslagen, en ik ben dus ook zeer benieuwd naar wat ze hier neer gaan zetten!

Zolang je er geen fatsoenlijke zwembroek aan mag ga ik er daar toch niet heen.

PretparkPro

Het is een regel die al sinds 2003 in voege is getreden in Wallonië. Sinds enkele jaren is het ook in bijna alle Vlaamse zwembaden verplicht om een Speedo of aansluitende zwemshort te dragen.

Grappig eigenlijk. In het begin werd er hier in België ook slecht op gereageerd toen die regel doorgevoerd werd. Maar ik denk dat ondertussen 98% van de Belgische mannen geen enkele schaamte meer voelt als ze in hun strakke zwembroek gaan zwemmen.