Loekiloeki Quefox_ Hoewel Scott het altijd leuk doet, heb ik vaak wel het idee dat het park teveel op twee personen leunt: Scott en Eddie. Zolang het werkt, prima. Totdat ze er beide een keer mee ophouden. Succes. 😋
domo Loekiloeki Vindt het van Scott altijd mooi hoe hij van attractie medewerker opgeklommen is naar de functie die hij nu heeft. Ben benieuwd met de nieuwe achtbaan dat dat weer Walibi op de kaart gaat zetten. Begrijp me niet verkeerd heb niks tegen Walibi alleen hun uitstraling voelt goedkoop aan. Dat blijft ik toch jammer vinden als je dan de documentaire terug kijkt polderpret. Zo had Walibi er nog steeds bij moeten liggen ook al ben ik er in die tijd nooit geweest. Omdat ik aan de andere kant van het land woon.
scagen Het station wat beter in beeld, zo te zien is er voor de mindervalide bezoekers geïnteresseerd in een lift aan de groene zijde, ben benieuwd of het aan de andere kant ook zo is.
luc136 Jammer dat ze zich verkeken hadden op de hoogte van het gebouw toen ze de decoratie gingen produceren 😛
scagen Simon dat is goed om te horen! Ben zelf nog niet recent in het park geweest dus moet het baseren op foto's
StefanV Quote uit filmpje: “The guys at Walibi holland are always great with the theming…” 🤣🤣🤣🤣 Eerlijk, ik moest er erg om lachen!
nander Naja, naar mijn mening staat Untamed er wel echt prachtig bij. Natuurlijk had de 'Love' erop niet per sé gehoeven, maar qua planten, station, geluid, trein, etc is het wel een vrolijk geheel.
Coasterfrenzy nander Naja, naar mijn mening staat Untamed er wel echt prachtig bij. Natuurlijk had de 'Love' erop niet per sé gehoeven, maar qua planten, station, geluid, trein, etc is het wel een vrolijk geheel. Dat gedeelte is inderdaad bijzonder goed geslaagd. Helaas is dat tot dusver ook wel een beetje de uitzondering. Nu snap ik het hele idee achter de themazones wel en vind ik het idee ook niet slecht. Het is op deze manier aardig hufter-proof. Kost voor het park amper onderhoud, maar ook weinig in aanleg. Dat geld kunnen ze dan weer steken in betere achtbanen. Natuurlijk zie ik zelf liever de aanpak van het park in België, maar ik denk niet dat dit voor ons park gaat werken omdat ze het dan gewoon gaan verliezen van de Efteling en TVL.
Pim_Verwoerd Wat ik wel zorgwekkend vind is dat de trein maar 8 bakjes heeft, niet de 10 zoals op Jersey Devil of zelfs 12 op de nieuwe raptor van Lost Island dit jaar. Dat gaat zorgen voor hele lage throughput ben ik bang. Helemaal omdat ik ook geen continuous moving platform verwacht aangezien het dan niet mogelijk gaat zijn om de treinen goed te timen voor het dueleren.
nander Pretparkgenot Nu denk ik niet dat dit de eindstaat is hoor 😉. Laten we wachten met het afkraken tot het open is (dan mag je vooraan aansluiten in de afkraakrij wmb 🙂). Pim_Verwoerd Klopt. Ik heb even gekeken weer naar 1 van die fan recreaties in no limits, en daar is de tijd van stopplek lift tot aan terug in station 62 secondes. Ronden we dat naar beneden af, dan komen we op een maximaal aantal dispatches van 60 per uur --> 960pph voor beide banen samen.. Nu zou het natuurlijk kunnen dat de treinen stiekem langer worden dan dat, maar dat verwacht ik niet.
scagen Cornelius puur een vermoeden van mensen 😉 Pim_Verwoerd Helemaal omdat ik ook geen continuous moving platform verwacht aangezien het dan niet mogelijk gaat zijn om de treinen goed te timen voor het dueleren. Wat ik zelf van betrouwbare bron heb vernomen stond een doorlopend station wel in het originele plan, maar is er helaas ook op bepaalde zaken gekort dus tijd zal het ons leren hoe de munt is geland.
luc136 nander --> 960pph voor beide banen samen.. Das toch niet zo gek? Het is meer dan de theoretische capaciteit van Lost Gravity of van Untamed. En ja, Yoy zijn dan twee achtbanen ipv eentje, maar precies om deze reden heeft Walibi er toch twee van gebouwd? Ik hoop vooral dat ze het station en de instapprocedure zodanig inrichten dat ze die capaciteit ook daadwerkelijk kunnen halen.
nander luc136 Het is inderdaad niet zo gek als je er naar kijkt, maar acht rijen is wel een korte trein. Het is zo natuurlijk gewoon een Condor-trein die je dubbel moet laden.
Cornelius Maar beide banen krijgen een losse rij toch? Per saldo heb je dan 2 attracties met Een matige capaciteit.
Upwego Cornelius precies! En hierdoor wordt het aantrekkelijker om een fastpass te kopen waardoor deze investering zichzelf sneller terugverdient. Win-win voor Walibi, vervelend voor mensen in de gewone wachtrij.
TuttiFrutti Cornelius en aangezien de achtbanen een ander doelpubliek aanspreken, kun je moeilijk met een gemeenschappelijke rij werken tot aan het station...