scagen JeDD heeft toch ook 1 naam voor 2 banen? Snap het probleem niet 😅
Ik denk dat de Efteling voor J&D zo'n beetje de meest verwarrende situatie ooit gecreeerd heeft. Want het is weliswaar een duelling baan.. met de naam "Joris" en de "Draak" maar uiteindelijk heten de banen niet Joris of Draak, maar zijn de banen Water en Vuur.. Wat ook volstrekt nergens op slaat met het verhaal van J&D..
En kan het publiek nog volgen??
Ja.. blijkbaar wel.
Nu heeft de Efteling het voordeel dat beide banen grofweg even intens zijn, maar al met al denk ik dat Walibi het een stuk gemakkelijker heeft dit te vermarkten dan de Efteling.. Zeker omdat de banen ook fysiek beiden een andere kleur hebben (bij J&D zijn beide banen gewoon hout-kleur) kun je als bezoeker ook makkelijk volgen wat er gebeurd.
Ik ben benieuwd of de theming niet een geheel blauw/groen gebied gaat worden waarin de tegenstrijdigheid tussen beiden steeds op een speelvolle manier terug komt. Ik zie er wel potentie in er iets cools van te maken. Als ik kijk naar het verhaal van BasD, dan zou het ruwe in het groen op meer plaatsen kunnen terug komen. Ditto voor het meer afgeronde van blauw.