Ik wil op de eerste plaats alle uploaders van foto’s bedanken voor hun updates 😎 Dit ziet er best wel tof uit inmiddels!
Quefox_ Dat komt ook een beetje door het ontwerp van Joris en de Draak. Ik weet even niet meer welke van de twee banen het was, maar één van de twee moet een ontzettend grote voorsprong hebben aan het begin, om op het einde net aan te kunnen winnen. Omdat de winnaar bij Joris en de Draak altijd om en om is, zie je dus telkens om en om zo'n grote voorsprong op de eerste afdaling.
De treinen van deze achtbaan waren ooit in paren perfect op elkaar afgestemd tijdens de bouw. Daardoor was het echt niet te voorspellen wie er ging winnen en had je echt te maken met factoren als gewicht in de trein. Lege treinen kwamen nagenoeg tegelijk bij de finishlijn. Dat is destijds door GCI helemaal uitgelijnd en konden op de lifthill nog correctie worden uitgevoerd. Het is scheef gaan lopen toen de treinen geen paren meer waren, toen is dat hele duelleren min of meer verdwenen en is de huidige “deze trein gaat sowieso” inrichting er gekomen.