Bij J&D werkt dat ook niet altijd zo. Vaak genoeg gehad dat ze tegelijk begonnen en er hooguit een halve trein verschil zat op het einde. En dat steeds dezelfde baan won (en dat voor zowel water als vuur gezien).
En nog slechter ontwerp is bijvoorbeeld de Winja's. In al de jaren dat die banen open zijn heb ik één ritje gehad waarbij de karretjes daadwerkelijk duelleren, maar het begin is zo stom ontworpen dat het onmogelijk is om te duelleren als ze tegelijk vertrekken. (ik denk dat Force dichter tegen het duelleren van het volgende karretje van Fear aan zit, dan met het karretje dat tegelijk vertrekt - wat misschien ook wel zo bedoelt is als de baan écht op volle capaciteit gebruikt word, maar dat is nooit zo).
TuttiFrutti als het geen mobius is, moet dat toch perfect lukken.
Ook bij een Möbius kun je syncen zodat de banen tegelijk uit komen. Daar heb je blocks voor. Maverick kan het, West Coast Racers kan het.. Het probleem ligt soms bij het ontwerp maar veel vaker bij het park.
RMC heeft met Twisted Colossos laten zien dat ze het in principe kunnen. Nu is deze situatie natuurlijk wel een heel stuk uitdagender omdat het om twee totaal verschillende banen gaat. Maar om eerlijk te zijn: Het is vooral Walibi waar ik dan uiteindelijk toch wat minder vertrouwen in heb.