Mijn zoontje van 6 is inmiddels de 120 cm voorbij, daarmee mocht hij in 5 achtbanen (waarvan 3 grote) en deed dat afgelopen zaterdag ook met veel plezier en vele re-rides. Die minimum lengtes vallen me erg mee en dat is positief. Maar ja, hij is de zoon van twee achtbaanfans en opgevoed met dezelfde passie 😉. Niet representatief dus...
Voor de reguliere familie is er gewoon echt te weinig vermaak, de thema's spreken niet tot de verbeelding en dat zie terug in de populatie. Ik zie alleen maar jeugd en stelletjes rondlopen. Het nieuwe gebied met Eat my Dust is een leuke poging, maar dit gaat families echt niet over de streep trekken om naar Walibi te komen. De nieuwe RMC's gaan daar ook weinig verandering in brengen. Het zal mij benieuwen wat de volgende stappen zijn om het park daadwerkelijk interessant te maken voor een bredere doelgroep.
En verder blijf ik dromen over een terugkeer naar de tijd waarin bestaande en anders bedoelde thematisering niet was besmeurd met allerlei ongepaste kleuren 😉. Blijft een frustratie voor mij, en een smetje op een park wat er in de basis echt wel netjes (en groen) bij ligt.