Coasterfrenzy Overigens hoorde ik meer dan genoeg lof over Wilderness bij de opening binnen de achtbaan-communities.
Daarmee spreek je natuurlijk een net zó "mindblowingly" kleine kring aan, als die waar je @msnguy op bekritiseerd. Wat mij vaak opvalt binnen communities die puur voor achtbanen komen, is dat theming en sfeer vaak niet uitmaken. Zolang de achtbaan in kwestie maar zo intens en gestoord mogelijk is. Dat het mainstream publiek met blauwe schenen uit Untamed komt, maakt voor hun niet uit, de negatieve g-krachten waren immens en dat is wat hun boeit.
Coasterfrenzy Je pikt er wederom slechts enkele uit. Je moet een park als totaalpakket zien.
En ook dat doe je zelf ook. Walibi als totaalpakket is betreurenswaardig, die 4 goede achtbanen die ze hebben (absoluut exclusief Condor, ik moet kokhalzen van hoe vaak je die achtbaan op de een of andere manier "goed" hebt genoemd) zijn de enige reden om dat park überhaupt te bezoeken.
Coasterfrenzy Daarnaast is de combinatie van Thrill en Familie ook iets waarvoor je minimaal 4 uur moet rijden
Het hele probleem wat iedereen hier probeert duidelijk te maken, is dat die combinatie in de Flevopolder niet bestaat. Je kan in hele intense attracties voor tieners van 14 jaar of ouder, of in flatrides voor kinderen van 6 jaar of jonger. Daar tussenin is er niks, ze sluiten die hele familiedoelgroep uit.
Overigens vind je die combinatie op een paar plekken net over de grens wél. Zowel Bobbejaanland, Movie Park Germany en Phantasialand hebben een compleet aanbod met thrill-, familie- en kinderachtbanen, overdekte attracties en een gevarieerde selectie flat rides. Grote delen van het land kunnen met niet meer dan 2 uur in een park zijn met een completer aanbod dan Walibi Holland.