Vanochtend (zoals ik wel vaker doe met mijn abbo) anderhalf uur voor de drukte uit in het park geweest. In die tijd 7 heerlijke ritten op Untamed gedaan en een rit op YoY Thrill en Chill. Mede door de meet-up van april heb ik inmiddels meer dan 30 ritten op beide YoY banen gedaan en hier zijn mijn conclusies tot nu toe.
Chill is een fijn baantje, dat ondanks de ruwheid van de single-rail nog best goed te doen is. De groene trein die je regelmatig tegenkomt geeft een leuk aspect aan de baan. Maar "chill" is deze baan zeker niet, het is nog best een ruwe rit.
Thrill begint in mijn ogen (nu) al steeds meer een rammelbak te worden. De overgangen in de track worden steeds beter voelbaar en dit zorgt ervoor dat ik niet meer dan 1 rit achter elkaar maak op deze baan, omdat ik er telkens met pijn uit kom. (vooral aan mijn heupen en schouders). Het lijkt ook alsof de ritervaring in de loop van de afgelopen 3 maanden ruwer is geworden en de overgangen in de baan beter voelbaar. Daarnaast is de bocht direct na het High-5 element en dus voor de topgun ook gewoon oncomfortabel, je wordt hier met een flinke kracht ineens naar links gegooid.
Alles bij elkaar weet ik nog steeds niet echt wat ik van de banen moet vinden. Ze lijken in rit ervaring bijna dagelijks te verschillen. Daarnaast ben ik er ook niet van overtuigd dat Walibi dit nodig had als uitbreiding. Was het een vervanging van b.v. Condor, dan was het een mooie toevoeging geweest. Maar nu blijf ik eigenlijk nog steeds met een beetje gemixde gevoelens zitten. En ik vind het ook bijzonder dat RMC zo'n relatief groot verschil in ritervaring kan leveren...