Jozz Het overgrote deel van de bezoekers gaat voor Thrill.
Ergens is het wel logisch, gezien het een thrill park is..
Maar ergens vind ik het dan tóch best slim gedaan..
Het park bedient de familie doelgroep eigenlijk amper, waardoor deze groep weinig in het park komt en dus een famiile attractie relatief weinig bezocht word.
Doordat de familie-achtbaan interactie heeft met een thrill-ride, zal deze toch nog íets aan bezoekers trekken. Iets wat met een gewone familiebaan wellicht volstrekt niet het geval is geweest.
ROI is nog steeds belabberd, maar beter dan met een investering in een enkele familie-achtbaan.
Als het park later toch ook meerdere familie attracties plaatst, dan vult deze in elk geval alvast het familie-gat een klein beetje beter op en kun je een 1-2tje scoren als park zijnde.
Als ik CDA of Mascha was zou ik nu dus zéker doorpakken met een interactieve darkride. Ik weet dat Mascha er een hekel aan heeft, maar voor het park is het een perfecte oplossing. Het is namelijk wederom een attractie die de familie-doelgroep bedient, maar juist door het interactieve element óók heel geschikt is voor de groep die momenteel veel in het park komt.
Als je het zo opbouwt, dan heb je een beter doordachte uitbreiding van je markt dan wat Plopsa deed met Happyride.