luc136 als ik door een park loop ga ik meestal op zoek naar de attracties met de kortste rijen, en ik denk dat veel mensen dat doen. Dan zal de rij van YoY niet snel langer zijn dan andere rijen.
nander Dit is gewoon omdat YoY het gros van de tijd met twee treinen rijdt en personeel dat hard doowerkt
nander Het zijn geen wereldklasse achtbanen, ook nooit zo bedoeld. Dus dat ze niet boven banen staan die voor het normale publiek bijzonderder zijn, dat lijkt me nogal wiedes.
Hoewel ik het gedeeltelijk eens ben met jullie punten, moeten we toch niet vergeten dat we het hier over de nieuwste attractie van het park hebben. Als een park iets nieuws opent, verwacht je daar toch zeker voor een bepaalde periode de meeste drukte. Dat er ergens anders een korte rij staat, telt minder mee als men overweegt in die nieuwe spectaculaire achtbaan te gaan.
En ja, wellicht wordt er bij Yoy goed doorgewerkt, maar toch heeft deze attractie in de basis een erg lage capaciteit. Aannemen dat door langzaam werken bij andere attracties de wachttijden toch zo ontwikkelen, vind ik lastig. Ik ben benieuwd hoe zich dit in het echt verhoudt. (Zijn er mensen die dit al eens effectief gemeten hebben?)
Maar zelfs dan, onderaan de streep, wereldtopper of niet, populairste of niet, je verwacht gewoon een lange rij bij een nieuwe attractie. Baron 1898 en Symbolica zijn op lange termijn ook niet de populairste attracties gebleken in de Efteling, toch stonden daar in het openingsjaar altijd de langste rijen. Ik heb nog niet eerder een nieuwe attractie gezien waar dit effect niet optreedt.