DaltonTerror Klopt onder Universal is het park uitgegroeid tot een resort (in mijn ogen een van de betere in de EU), hotels zijn gekomen en de second gate is geopend (waterpark), om diverse redenen is het park afgestoten (zouden ze niet gedaan hebben als PA de cashcow was geweest en boven verwachting goed had gedraaid).
Maar laten we eerlijk zijn al komt Universal terug naar de EU gaat dit een succes worden?, ik denk het niet alles wat sinds 1999 in de EU is gekomen vanuit de VS is mislukt incl PortAventura, SixFlags, Paramount, zelfs de Disney Studios waren de eerste jaren een blok aan het been van het resort in Parijs gezien de bezoekersaantallen en de recensies.
Europeanen zitten niet te wachten op parken die vanuit 0 opgebouwd worden en een mentaliteit van "Hey hier zijn wij en wij zijn het helemaal", de enigste reden dat DLP wel loopt is vanwege het ontbreken van een ander disneypark in de buurt, de gigantische vernieuwing die het toen was, de romantiek die het met zich mee brengt en de LP's.
Ook was de situatie in de wereld bij de opening in 92 anders, Disney was uniek in de EU zo'n beetje elk gerenommeerd park in de EU had er schrik van, de Efteling opende in allerijl een hotel en droomvlucht bijvoorbeeld, je boekte niet even een reisje naar de VS om een Disney of Universal park te bezoeken, nu gaan mensen soms 2x per jaar...
Nee ik zie het niet gebeuren.
En vanuit dat oogpunt snap ik niet dat ze "ons" afschepen met een simpele tuin, het park heeft behoefte aan een goede mix aan attracties maar vooral toevoegingen op indoorgebied (attracties), wij waren er in december op een regenachtige dag, na ToT, Crush en Ratatouille weer snel het park uitgevulcht.