Aangezien de andere delen al apart zijn getrokken bij deze ook het meer en de aanloop naar het nieuwe gebied vanuit Studio 1. Kleine samenvatting voor diegene die het hebben gemist, met de uitbreiding van het park zal er straks een nieuwe groene looppad komen vanuit Studio 1 richting een nieuw aangelegd meer. Het meer wordt 3Ha groot en zal straks de locatie worden van de volgende zaken.

• Project Round Ride
  • Toiletten
  • Table service restaurant met bar en toiletten
  • Night-time spectacular
  • Parade

4 maanden later

Lakeside Restaurant:
Dit elegante restaurant met bediening aan tafel biedt een panoramisch uitzicht over het hele meer en biedt een diner met Disney-personages.

Engelse Tuin (NIEUW AANGEKONDIGD): Bezoekers zullen een prachtige, op Engels geïnspireerde tuin verkennen die een eerbetoon is aan vele geliefde personages, waaronder Peter Pan.

Toy Story Garden (NIEUW AANKONDIGD): Meer dan levensgrote figuren en een recreatief landschap brengen bezoekers naar de wereld van Woody, Jessie en hun vrienden.

Pretparkgenot Zo wordt het inderdaad een groot allegaartje. Nu snap ik wel dat er meer sfeer moet komen maar ook in een studio-achtige setting kan dit. Deze Fantasyland thema's kunnen toch echt beter in het Disneyland Park komen.

Vind het allemaal wel weer net niet allemaal. Verschillende tuinen met figuren en een restaurant tegenover al dat geweld in Azië waar wederom gigantisch originele attracties lijken te komen.

Het Disneyland Park heeft minstens een even grote input nodig.

Het gaat wel een heel sfeervol plekje worden als ik de concepten van de verschillende aankondigingen zie. Gaat een mooie overgang worden straks tussen oude en nieuwe gedeelte. Overigens wel eens dat de Walt Disney Studio’s na deze uitbreidingen niet meer de lading volledig dekt.

Laten we eerst eens zien hoe het er straks allemaal uit ziet als totaal plaatje voordat we nu al gaan roepen dat het net niet is en dergelijke.

Jailsamer Dat snap ik wel, ik ben ook enorm benieuwd en ik juich voor elke uitbreiding en het zal ongetwijfeld wel sfeervol zijn. Maar geef nu zelf toe:

• Een Frozen land maar dan zonder de Slee-achtbaan
    • Avengers Campus maar dan zonder de stuntronic
    • Een molentje mooi aangekleed in een tuin met een meertje
    • Star Wars waarschijnlijk geannuleerd (en dit was al maar de helft)
    • Avengers Assemble Flight Force, leuk dat ze toch nog 4 schermen overhadden die ze allicht niet meer in Guardians of the Galaxy kwijt konden

tegenover alles wat momenteel in Azië en de VS wordt gebouwd, de ene enorme darkride of coaster na de andere... Maar hé, wij krijgen toch twee mooie tuinen 👍️ Dat die tuinen er komen vind ik trouwens goed, groen en aankleding kan dat park gebruiken. Maar dat ze zoiets op deze manier op zo'n event moeten aankondigen naast al die andere grootse nieuwigheden is toch triest. Ze kondigen die "Toy Story Garden" aan als iets bijzonder, dit is gewoon een wandelpad van de nieuwe hoofdboulevard naar Toy Story Playland waarin twee poppen staan van Jessie en Woody... komaan 😅
    Je mag niet vergeten dat ze 2 miljard euro hebben aangekondigd, momenteel zie ik dat nog niet echt terug.

Sorry dat ik even pessimistisch ben hoor. Maar jammer genoeg is Parijs al vaak het nét niet park geweest of toch het resort dat het altijd met minder moet doen. En ik zou zo graag willen dat ze hier eindelijk eens een trap omhoog geven want er zit zo enorm veel potentieel in Disneyland Paris. Maar jammer genoeg is er gewoon té weinig echte concurrentie. Overal wordt Disney serieus uitgedaagd, behalve in Parijs waardoor ze wat tammer kunnen zijn. Maar op deze manier gaan ze ooit echt voorbijgestoken worden door parken als Efteling, Europa-Park of zelfs Phantasialand.

Maar goed, ik zal afwachten en laat me graag verrassen. Het derde nieuwe land uit het aangekondigde plan moet echt BAM erop zijn. Dus ik hoop sterk op die Lion King of Cars Land themalanden met een dark-ride om U tegen te zeggen, al zie ik in dit park liever studio-achtige thema's terugkomen uit de stallen van Lucasfilm, Marvel, Fox, of iets meer één geheel qua parkthema.

DaltonTerror Star Wars waarschijnlijk geannuleerd

Ik wil hier aan toevoegen dat een uitbreiding niet is geannuleerd, alleen het thema. De geruchten momenteel zijn een Lion King of Avatar-gebied.

Ikzelf hoop dan enorm op een Lion King gebied. Niet omdat ik die film geweldig vind, maar puur omdat het uniek is voor alle Disney-parken.

DaltonTerror Een Universal Studios Europe in Parijs zou Disneyland Parijs goed doen. In Orlando moeten ze wel investeren want daar is directe concurrentie. Parc Asterix kan Disneyland Parijs het vuur niet aan de schenen leggen.

• Idol heeft hierop gereageerd.

DaltonTerror Hoe pijnlijk ook, je hebt op alle fronten gelijk. Maar ik ben al blij dat Parijs dit keer niet compleet genegeerd word op de EXPO.
        Klopt, Parijs krijgt slappe aftreksel van de andere parken.
        Klopt, de aankondiginen komen een beetje zielig over, zeker als je ze zo netjes onder elkaar op lijstje zet.

Maar he, Parijs doet het heel erg goed qua cijfers. Bezoekers blijven maar komen. Betalen nog steeds wat Disney vraagt, dus hey.....bij wie ligt de fout?.

En het is nog geen zondag middag, heeeel mischien toveren ze wel een konijn uit hun hoge hoed, en komen ze met heel veel nieuwe spannende Parijs projecten.
        Ik blijf hopen, en sparen voor een bezoek aan het echte werk in Orlando.

We moeten nog niet opgeven, er is een hoop voor zondag inderdaad.

Pretparkgenot
        Ik was vorige maand in Parc Asterix, en ik moet zeggen dat zij echt flink in kwaliteit gestegen zijn de afgelopen jaren. De hotels die ze nu hebben zijn echt top en beter gethematiseerd dan de meeste dlp hotels. Ik verwacht echt dat asterix de komende jaren nog veel meer gaat groeien en hopelijk een echte concurrent kan zijn voor Disney. Ze moeten zich alleen meer op het internationale publiek gaan richten!

Ze moeten daar fijn een Universal bij in de buurt gaan bouwen.Dat is het enige bedrijf waar Disney het een beetje benauwd van gaat krijgen.

Ja, wordt de hoogste tijd voor een Universal park in Europa.

We hebben al eens een Universal park gehad in Europa buiten het feit dat ze dat resort uitgebouwd hebben destijds tot een Europeesche topper heeft het niet veel zoden aan de dijk gezet.....

Alles in Parijs (studios) zijn slappe aftreksels van andere Disney parken na op ToT na, zo jammer als ze het nu eens goed aanpakken kan het hele resort nog beter worden....

Eftelingpanda Je bedoelt Port Aventura? Ik vind dat moeilijk te vergelijken met de huidige parken gezien het aanbod toen maar weinig Universal had. Geen enkele movie-based attractie. Ze hebben daar eigenlijk nooit doorgepakt naar wat een Universal Park is na hun overname.

Als ze hier een Universal Studios Europe zouden bouwen met Harry Potter, Jurassic World, Minions, Transformers, Nintendo World en King Kong dan zouden ze volgens mij in hun eerste jaar alleen al makkelijk 5 miljoen bezoekers halen.

DaltonTerror Klopt onder Universal is het park uitgegroeid tot een resort (in mijn ogen een van de betere in de EU), hotels zijn gekomen en de second gate is geopend (waterpark), om diverse redenen is het park afgestoten (zouden ze niet gedaan hebben als PA de cashcow was geweest en boven verwachting goed had gedraaid).

Maar laten we eerlijk zijn al komt Universal terug naar de EU gaat dit een succes worden?, ik denk het niet alles wat sinds 1999 in de EU is gekomen vanuit de VS is mislukt incl PortAventura, SixFlags, Paramount, zelfs de Disney Studios waren de eerste jaren een blok aan het been van het resort in Parijs gezien de bezoekersaantallen en de recensies.

Europeanen zitten niet te wachten op parken die vanuit 0 opgebouwd worden en een mentaliteit van "Hey hier zijn wij en wij zijn het helemaal", de enigste reden dat DLP wel loopt is vanwege het ontbreken van een ander disneypark in de buurt, de gigantische vernieuwing die het toen was, de romantiek die het met zich mee brengt en de LP's.

Ook was de situatie in de wereld bij de opening in 92 anders, Disney was uniek in de EU zo'n beetje elk gerenommeerd park in de EU had er schrik van, de Efteling opende in allerijl een hotel en droomvlucht bijvoorbeeld, je boekte niet even een reisje naar de VS om een Disney of Universal park te bezoeken, nu gaan mensen soms 2x per jaar...

Nee ik zie het niet gebeuren.

En vanuit dat oogpunt snap ik niet dat ze "ons" afschepen met een simpele tuin, het park heeft behoefte aan een goede mix aan attracties maar vooral toevoegingen op indoorgebied (attracties), wij waren er in december op een regenachtige dag, na ToT, Crush en Ratatouille weer snel het park uitgevulcht.

• bjart heeft hierop gereageerd.

Idol Ik hoop met je mee. Van hardere concurrentie kunnen we alleen maar profiteren.

@Eftelingpanda Nou, dat komt dus door het feit dat Disneyland Parijs geen hete adem in de nek voelt.

Sinds 2019 loopt 80% van de users hier te eikelen dat er niet genoeg groen is in het park. Komt er een groen strook in het park, is het weer niet goed.