Dream_wizard Voor een oplettende pretpark fan is het in verhouding niet duur, voor een niet oplettend gezin die hun kaartjes aan de ingang kopen.... Dan denk ik wel, maar voor mij? nee
Dit is niet een ding bij oplettende pretpark fans hoor… Het voorbeeld wat je aanhaalt van bijvoorbeeld Movie Park, is er vrijwel niemand die de totaalprijs van € 52,xx betaalt voor een dagje Movie Park.
Wat een onzin bericht van RTL. Je niet bezig houden met kwaliteit van een product en je ogen sluiten voor variabele prijzen. En totale marktwaarde weglaten uit een officieel nieuwsbericht…. Man man man… de waarde van een Efteling tickets ligt tegenwoordig helemaal niet op € 46,00 maar eerder rond de 30/35. Met korting haal je je marktwaarde ontzettend omlaag. Zeker als je het in zo’n regelmaat doet als bijvoorbeeld de Efteling.
Pretparken te duur? Hou op hoor! Een pretpark is en blijft een luxe product. Het is niet voor iedereen weggelegd om iedere vakantie meerdere pretparken te bezoeken (even uitgaande van de dagjesbezoeker en niet van de fans). Als je de Efteling voor € 40,00 te duur vindt, mag je even achter je oren gaan krabben wat andere vergelijkbare producten kosten.
Toen ik vorige week een bioscoop kaartje kocht voor een IMAX 2D bestelling, betaalde ik meer dan € 20,00. Voor twee films ben je dus al bijna goedkoper uit als je naar de Efteling gaat…
Dit is duidelijk geschreven door iemand die het begrip “inflatie” erg lastig vind. Hogere lonen = hogere prijzen. Je hoeft geen econoom te zijn om de realiteit van dit bericht te betwijfelen.
Goed, tot zover mijn gedachtegang 😆