De zigzagrij slaat nu ook om de zoveel rijen een rij over, toch? Daar zou je prima beplanting, echt of nep, kunnen plaatsen.
Gisteren heb ik ook een aantal rondjes Droomvlucht gedaan. Wat mij echt opviel was de dieptewerking die nu in de Elfentuin en het Wonderwoud zit! Dat leek eerst stukken minder, dus chapeau! Het Zompenwoud is ook weer lekker opgefrist, zonder het geroep van de trol en mét de malse regenbui. De Hemelburchten zien er ook prima uit. De straal van de projector is best goed zichtbaar, maar dat is niet echt storend vind ik. Ik vind het zo zonder de planeten ergens ook wel rustiger om naar te kijken, of zo. Mij vielen ook wat kleine planeetjes op de achtergrond op. Ik kon niet thuisbrengen of die nu ook geprojecteerd waren of dat ze er fysiek zweven.
Het Kastelenrijk baadt ook in het mooie licht, maar ik blijf me echt opvreten over dat afschuwelijke plafond. Eerst was het alleen de plafondrand, maar nu is ook het gewelfde doek enorm zichtbaar. Het stoort ook omdat het karretje je zicht er meteen naartoe stuurt, als je nog schuin om hoog beweegt. Als je dan gelijk zijwaarts zou gaan, is het minder een eerste blik. Hetzelfde geldt in het Wonderwoud. Je kijkt daar enorm lang naar de karretjes voor je/het noodplateau voor je. Als je gelijk met je gezicht richting de scène zou draaien bij binnenkomst, vallen die dingen veel minder op. In de Elfentuin gebeurt dat ook, dus een veiligheidsissue lijkt me dit niet.
Al met al is Droomvlucht weer in een fantastische originele staat gebracht. Er is dit keer weinig toegevoegd aan de attractie, wat ik niet erg vindt. Met name het instapstation mag wel een flinke thematische overlay krijgen om leuker aan te sluiten bij het bosgevoel, want dat contrast is nu wel erg groot. Het babyblauw is daarbij ook gewoon erg lelijk. De wachtrij stoort me in dat opzicht minder.