R013 Je kunt de wachtrij wel degelijk via binnen laten gaan , daarna kom je buiten in de huidige wachtrij die dan vrijer ingedeeld is met thematisering tussen de rijen in. Volgens mij bedoelde niemand hier dat de gehele wachtrij in het zaaltje moet zitten. Maar hij hoord wel gewoon weer in gebruik genomen waarvoor ontworpen in mijn optiek. Het zaaltje is ook zeer verouderd en lang niet meer nodig met alle zalen die inmiddels toegevoegd zijn.
Ik weet niet waar het gevoel vandaan komt dat die zaal niet meer nodig is, want zoveel zalen zijn er niet in de Efteling, en er zijn er al heel lang geen meer bijgekomen: er zijn momenteel 6 ruimtes te huren volgens de website van de Efteling: het Fata Morgana Paleis, het carrousel Paleis, het Droomvlucht Paleis, het Theater, de Pythonweide en de Speelweide.
Het is ook zo dat de zalen elk een aparte prijs hebben en je niet simpelweg kan zeggen dat "deze niet meer nodig is". Dat het zaaltje verouderd is zou ik niet noodzakelijk durven zeggen en ik verwacht ook gewoon dat ze die in het huidige onderhoud mee opnemen en een opfrissing geven.
Maar er is letterlijk geen enkele reden waarom de Efteling het Droomvlucht Paleis terug als wachtrij gaat inzetten, dat gaat écht nooit gebeuren: het wordt regelmatig verhuurd en ligt bij de meest populaire attractie van het park en de huidige wachtrij volstaat ruimschoots - met uitzondering van de echt heel extreem drukke dagen. Ik kan geen enkel zinnig argument bedenken waarom ze dit wel terug als wachtrij zouden gebruiken, buiten dat dit voor liefhebbers een vurige wens is.
Ik zie dan liever dat ze de doorgang naar de huidige wachtrij aanpassen zodat die een mooiere intrede geeft dan nu (want, toegegeven, door zo'n lullig deurtje naar binnen gaan is de Droomvlucht absoluut onwaardig, dat moet veel beter). Wat mij betreft slaan ze een gat in die muur en kleden ze het aan als een "droomportaal" of een gat in de wolken. Of maken ze er een deur van zoals je die nu overal in de wachtrij ziet - dat zie ik nog wel gebeuren.
Want, versta mij niet verkeerd, de huidige situatie is voor een internationale top-darkride en de trots van het park echt ruim tekort schietend. Maar die oude wachtrij, die zie ik nooit meer terugkomen.
Tim Volledig mee eens, hier had ik zelfs eerder bouwhekken verwacht in plaats van een simpel klapbord. Gezien die meerdere maanden dicht is was wat mooi gethematiseerde doeken op bouwhekken meer op zijn plaats dan dat bord.
Laat ons hopen dat er toch iets meer komt dan dat.