R013 Volgens mij word de voormalige wachtrij gebruikt als opslag ( dit is de wachtrij waar een raam zit en je de achtbaan kon zien voorbij komen. Tevens was dit de ruimte waar een lasershowtje in zat.
Wat ik mij herinner was een grote wachtzaal vlakbij de ingang waar een interactieve lasershow zat. Dan ging je de kelder in waar de ramen waren. De grote wachtzaal daar heb ik zelf nooit gezien (die was altijd dicht), waardoor je dus slechts één slinger had om vervolgens weer bijn het station omhoog te komen.
Wat niet uit sluit dat er in de kelder een lasershow zou zijn, maar er was volgens mij meer dan alleen dat in de kelder.
Nu moet ik wel zeggen dat het lang geleden is, dus mijn herinneringen kunnen me in de steek laten. Wellicht dat iemand duidelijkere foto's heeft die ook groot genoeg zijn zodat ze niet volledig door het watermerk in beslag worden genomen?
Trollenbol Hoe bedoel je dat laatste? Ik zou zeggen, voel je vrij een armchair imagineering topic over Vogel Rok te openen. Zolang er maar eens iets originelers wordt verzonnen dan van het station een grot maken, bah.
Een grot lijkt me inderdaad ook niet heel gepast voor Vogel Rok, maar om nu een veehok in het station te hebben is ook niet echt geweldig. Het station mag wel wat arabischer en met meer details worden afgewerkt. En gebruik in hemelsnaam de linker helft als uitstapstation.
Voor Droomvlucht is dat een ander verhaal. Juist omdat het eerste en laatste deel van de rit al een soort grot zijn, lijkt me het idee om dit door te trekken juist heel goed.. Ik weet niet wat jij voor je ziet waarom dat je "bah" zegt, maar ik zie wel iets moois voor me (omdat ik mega slecht ben in tekenen volgt er een beschrijving).
Ruim opgezette grot met hier en daar wat begroeïng er langs. Enkele bloemen kunnen eventueel dienen als lampen voor de verlichting. Het plafond van de grot bevat sprookjesachtig ingwerkte stukjes glassfiber waardoor er subtiele lichtpatronen in het plafond zichtbaar kunnen zijn (ik bedoel dan wel zoiets als het effect bij Tower of Terror of Harry Potter - maar als een soort sterrenhemel in plaats van tekst - en niet - zoals bij Wodan - waar ze de glasvezel in kwakken achter wat beton gedumpt hebben). De pilaren in het station worden onderdelen van de beplanting, waarbij ze een beetje dikker kunnen worden zodat je het effect kunt maken alsof ze scheef staan. Het zou leuk zijn om als een soort Easter-Egg ergens een elfje of trol te verwerken die tussen wat planten door de bezoekers bespiedt, maar die niet direct zichtbaar is.