De oude wachtrij gaat nooit, nimmer, nooit terug gebruikt worden. Die capaciteit van die wachtruimte is zo dusdanig laag en de populariteit zo hoog, dat dat het nooit gaat worden. Dan neem je in feite een goedlopende evenementenlocatie weg, zoals @msnguy aangaf, maar ook een gigantische hoop wachtrij-capaciteit.
Regelmatig staat de wachtrij van Droomvlucht tot ver buiten de inkompoorten te staan, dat zou met die kleinere wachtrij echt niet goed komen, of heel het Ton van de Venplein wordt dan direct extended Droomvlucht-queue.
Heel grof gerekend is de huidige queue volgens Google Maps zo'n 975 vierkante meter, en grof gemeten is de oude queue + het stukje van de deur naar de huidige queue + de oude wachtruime zo'n 330 vierkante meter.
Daar kan dus, als je optimaal ruimte gaat gebruiken, ongeveer 1/3e van de huidige wachtruimte verwerken - dat gaat het echt niet worden. Er is een reden waarom die queue er ooit gekomen is, en de populariteit van Droomvlucht is nooit afgenomen.
Dus hoeveel blue-sky imagineering we hier ook kunnen doen, de oude wachtrij gaat nooit meer terugkomen.
Wat ik hun liever wel zie uitvoeren, is een aanpassing aan hoe het station er zelf uit ziet: meer de stijl van de huidige Gulden Gaarde doortrekken, met dezelfde stijl van omlijsting op het ride-systeem zelf, met nepplanten die er aflopen aan de zijkant, krullerig smeedwerk en veel bloem-vormen. Hier en daar een speels feetje in weg gewerkt.
Dezelfde stijl die ook in de vernieuwde toiletten zichtbaar is. Dat ademt Droomvlucht, zonder te overdreven te zijn en zou de opstapruimte een pak sfeervoller maken dan het nu is.
Maar terug naar de oude wachtrij, dat kunnen we vergeten. En om die reden verwacht ik ook weinig aanpassingen aan de wachtruimte, net zoals vorige keer: ze hebben die capaciteit gewoon nodig. En om stiekem eerlijk te zijn, heb ik liever dat ze alle aandacht in de attractie zelf steken, en niet zozeer in de wachtrij ervan.