Die hal in dat waterpark begrijp ik ook niet zo. Ja, de redenering dat Universal destijds het waterpark jaarrond wilde kunnen gebruiken is wel te volgen. Maar de bestaande hal is te klein, zo geplaatst dat amper uitbreiding mogelijk is en uiteraard wordt (wellicht daardoor) het zwembad dus ook volstrekt niet (meer) jaarrond gebruikt.
Nogthans vond ik de hal niet heel erg storen in het waterpark.. al moet ik zeggen dat ik het waterpark eigenlijk alleen als Halloween walkthrough gedaan heb.
Voor wat betreft de loods van de nieuwe attractie: Het grootste deel valt toch wel weg achter de bomen. Ze kunnen behoorlijk goedkoop die achterkant een beetje afwerken op een manier die bij het caribisch thema van het waterpark past. Gooi er bijvoorbeeld wat oude metalen golfplaten tegenaan (en dan ook echt laten uit zien alsof het er tegenaan gesmeten is) met wat oude houten planken die je nog ergens hebt liggen.
Vanuit de slide toren.. ja.. daar ga je uiteraard wel meer zien wat niet binnen het caribisch thema past. Heel het Far west gedeelte (inclusief hotels) lijkt me van daar uit prima zichtbaar.. Wellicht nog met dingen van Polynesia en China in de verte.
Wellicht iemand die de toren gedaan heeft en het precies kan omschrijven??
Ik hou er van als een gebied goed omsloten en immersief is, maar laten we eerlijk zijn: Van bovenop zo'n hoge toren is dat vrijwel onmogelijk. Dan zou je de toren zelf moeten sluiten, wat weer ten kostte van de sfeer gaat en ook vanuit het Far West gebied weer minder goed zou uit zien.