Momenteel word er in PortAventura gewerkt in het Far West themagebied aan mogelijk een nieuwe attractie die in 2023 zal openen.
Het gaat om het terrein dat in onderstaande foto is gemarkeerd. Dit terrein is volgens Coasterforce.com member Coaster & Chill zo'n 7000 vierkante meter groot.

De geruchten die de ronde doen, gaan over een mogelijke indoor familycoaster of een darkride.
Deze attractie zou mogelijk een LaLiga thema (Fase 2) kunnen gaan krijgen, als link tussen het bestaande PortAventura park, en het toekomstige LaLiga park (Fase 3), dat zeer waarschijnlijk zal komen op de parkeerplaats bij het Caribe Aquatic Park.
Fase 1 van dat LaLiga project was het restaurant en de AR-game.

Bron: https://coasterforce.com/forums/threads/new-coaster-coming-to-portaventura.44978/post-1132712

EDIT:
Hier nog een foto van een spandoek waarop de nieuwe attractie word aangekondigd.
Deze foto vanaf het plein met de draaimolen, voor Stampida, Vlakbij het punt waar de gasten van Hotel Gold River het park binnen mogen.

Bron: https://coasterforce.com/forums/threads/new-coaster-coming-to-portaventura.44978/post-1132726

EDIT 2:
Ik weet momenteel niet hoe dat nieuwe LaLiga restaurant loopt. Maar ik hoop toch echt dat ze het Far West thema gebied niet gaan verpesten met dat voetbal gebeuren.
Een nieuwe attractie in Wild West thema zie ik hier veel liever verschijnen. En of dat nou een indoorcoaster word of een darkride dat maakt mij niet uit. Beide zouden goed kunnen passen in dit gedeelte van het park.

• Nevz heeft hierop gereageerd.

Interessant! Ik weet eigenlijk niet zo goed wat voor attractie ik hier het liefste zou zien! Een extra achtbaan is natuurlijk altijd tof maar met de 3 houten achtbanen in dit themagebied vind ik het wat dat betreft eigenlijk vrij compleet. Een toffe dark ride zou er van mij dan ook zeker mogen komen. Hopelijk wel in het Far Wast thema, laat ze die voetbal onzin alsjeblieft buiten het park houden inderdaad!

The_Bullgod Het lijkt niet zo'n heel grote oppervlakte. Ik ben benieuwd wat ze hier neer gaan zetten. Ik hoop op een darkride, maar iets zoals een Mack Big Dipper zou ook heel welkom zijn. Zolang ze het Wilde Westen themagebied maar niet gaan verpesten met iets wat er totaal niet thuis hoort.

Achtbanen heeft Port Aventura genoeg, ik zou graag een tweede dark ride zien in dat park. Ik ben wel blij te zien dat ze een nieuwe uitbreiding binnen de bestaande structuur van het park gaan plaatsen; de laatste tien jaar hebben ze vooral uitgebreid met nieuwe mini-gebiedjes achter China (Shambhala, Angkor) en dat vond ik qua beleving en padenstructuur toch allemaal minder sterk dan het hoofdpark. Mooi dat ze nu weer een plekje aan de bestaande paden hebben weten te vinden 😁

Zouden geruchten dan waar kunnen worden? Gezien de plaats die nu rood is gemarkeerd.. Stampida en Tomahawk een RMC-treatment en dit 'nieuwe' gebied als wachtrij/uitbreiding voor Stampida?

Philosopher hoewel ik PortAventura zeker een RMC zie krijgen, hoop ik wel dat ze Stampida daarvoor geen makeover gaan geven..
      Gooi gewoon die Kumbak treinen weg en laat Gravity Group of Great Coasters de baan retracken

• Jozz vindt dit leuk.

Members van Freizeitpark-welt.de zijn vorig jaar naar PortAventura geweest en hebben daar o.a. met de General Manager van het resort gepraat, Fernando Aldecoa, en Content Manager Jordi Julià over de toekomst van het resort.
      Hier werd verteld dat er (eind oktober 2021) al vergevorderde plannen waren om in 2023 of 2024 een voor Europa nieuw type achtbaan te presenteren, waarvan er op dat moment wereldwijd nog maar 1 van te vinden is.

Bron: https://www.freizeitpark-welt.de/freizeitparks/port_aventura/news/ein-tag-in-der-portaventura-world-n4656

16 dagen later

EDIT:

Ik moest toch even weer terug denken aan dit gerucht uit het Axis Coaster topic.
      Samen met het hierboven vermelde bericht afkomstig van Freizeitpark-welt.de:

Interessant, de eerste S&S Axis coaster zou in Europa openen. Maar waar dan?
      EDIT: De opening zou gepland staan voor 2023

Hier werd verteld dat er (eind oktober 2021) al vergevorderde plannen waren om in 2023 of 2024 een voor Europa nieuw type achtbaan te presenteren, waarvan er op dat moment wereldwijd nog maar 1 van te vinden is.

Zou PortAventura een S&S Axis Coaster gaan krijgen in 2023?

The_Bullgod Zou PortAventura een S&S Axis Coaster gaan krijgen in 2023?

Het zou mij in ieder geval enorm verrassen. Ik verwacht het eerlijk gezegd niet, mocht het wel gebeuren dan zou dit uiteraard een geweldige toevoeging zijn die hopelijk weinig downtime heeft.

Nevz Het zou mij in ieder geval enorm verrassen. Ik verwacht het eerlijk gezegd niet, mocht het wel gebeuren dan zou dit uiteraard een geweldige toevoeging zijn die hopelijk weinig downtime heeft.

Het is ook maar speculatie.
          S&S zegt dat ze de eerste Axis coaster verkocht hebben en dat deze in 2023 zal openen in een Europees park.
          Terwijl PortAventura zegt in 2023 een unieke coaster te gaan openen, waarvan er momenteel nog maar 1 van op de wereld te vinden is.

Deze 2 uitspraken zijn gemakkelijk aan elkaar te koppelen. De Axis coaster is namelijk nog een unieke coaster, waarvan momenteel alleen het prototype bestaat.
          Andere coasters die op het moment dat deze uitspraken gedaan zijn (okt/nov 2021) ook nog een kans zouden kunnen maken waren/zijn een Vekoma Tiltcoaster en een Intamin Hot Racer.

• Guy en Nevz hebben hierop gereageerd.

Als ze die stuntshow en de meet and greet van Woody nog zouden weghalen heb je wel een heel groots gebied waar nog best veel te bouwen is hoor. Dan kan je wel een flinke coaster kwijt.

Eftelflags of ze die stuntshow weg gaan halen betwijfel ik, omdat deze nog steeds een redelijk succes is.

Guy van mij mag zo'n nieuwe B&M direct een plaatsje krijgen in PortAventura. Maar daarvoor zal zeker die stuntshow ook voor moeten wijken.
              En ik betwijfel of dat gaat gebeuren.

The_Bullgod Terwijl PortAventura zegt in 2023 een unieke coaster te gaan openen, waarvan er momenteel nog maar 1 van op de wereld te vinden is.

Deze 2 uitspraken zijn gemakkelijk aan elkaar te koppelen. De Axis coaster is namelijk nog een unieke coaster, waarvan momenteel alleen het prototype bestaat.

Maar telt een prototype? Het is namelijk niet open voor het reguliere publiek. Persoonlijk zou ik die Intamin Hot Racer een veel grotere kans geven. Daarvan is er namelijk eentje aan een park geleverd. Persoonlijk vind ik hem ook beter in het aanbod van Port Aventura passen.

Hjalmar een darkride verwacht ik voor dat voetbal park/themagebied.

Nevz Maar telt een prototype? Het is namelijk niet open voor het reguliere publiek.

Geen idee, er is namelijk NOOIT gezegd dat deze ene baan in een pretpark zou staan.

Eftelflags ja laat maar komen, een goede watercoaster kan het patlrk zeker wel gebruiken. Vooral in de zomer staan de langste rijen overdag bij de waterattracties, terwijl de rest overdag vaak juist helemaal geen wachtrij heeft.
                Zo'n 10 jaar geleden waren er ook geruchten dat het park zo'n Intamin watercoaster zou openen zoals ook in Energylandia en Mirabilandia staan.

• Nevz vindt dit leuk.

Persoonlijk vind ik het vreemd dat een park als Port Aventura in dat klimaat nog geen poseidon achtige water achtbaan heeft staan.
                Ik meen dat er vorig jaar al geruchten waren dat er van Intamin een hot racer richting Port Aventura zou gaan, al was er sprake dat die richting het Ferrari gedeelte zou gaan.