Mwoh, ze hebben ook genoeg Vekoma banen en Premier banen, betekend echt niet dat ze nu vanwege die ervaringen gelijk voor zoiets gaan. Daarbij de meeste mensen weten hoe de ervaringen zijn gegaan bij Vekoma, hier valt zoals wel vaker in het leven "behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst".
AXIS - nieuwe versie van S&S FreeFly
Ondertussen heeft S& ook hun website geupdate met de laatste info over Axis, met o.a. mogelijke tracklayouts, verschillende elementen etc. Ook staat er schitterend artwork van deze coaster op de site.
Volgens Screamscape zal het instappen uiteindelijk gaan gebeuren op dezelfde manier als bij een inverted coaster en niet zoals bij het prototype. Dit zou namelijk makkelijker zijn.
Stats van de "standaard" layout, maar ook custom layouts zijn mogelijk.
General specifications
Track Length: 2040’ (622m)
Height: 115’ (33.2m)
Footprint: 397’ x 135’ (121m x 41m)
Number of Trains: 3
People per Train: 12
THRC: 1000 people per hour
Ride Time: 78 seconds
Load/Unload Time: 40 seconds
Max Speed: 53 mph (85 kph)
Max G force: 3.5
Minimum Rider Height: 48” (122cm)
- Bijgewerkt
Ik zie het echt al voor me dat SIx Flags deze banen gaat kopen voor meerdere parken. Zoals New England, Over Texas en Great America. Ik zie hem als eerste versie verschijnen in Over Georgia of in Magic Mountain.
Joell ik denk wel dat het dan eerst met maar eentje begint als een soort van test.
Net als bij die S&S freespin coasters. Die kwamen ook niet allemaal tegelijk.
The_Bullgod daarom eerste versie. dus de eerste.
Ik vraag me ondertussen af.... Die test opstelling is een complete track. Ookal is hij niet publiekelijk toegangkelijk... Maar zou deze mee tellen als credit
Dennis ja waarom niet?
Deze credit is vergelijkbaar met al die backyard coasters
Nu nog zorgen dat je die baan mag doen
Even een schop omhoog!
Ik zag net deze video voorbij komen:
En hier wordt iets opmerkelijks interessants gezegd door Josh Hays, de Executive Director of Sales & Marketing van S&S.
Hij verteld dat, hoewel hij natuurlijk niks mag zeggen over mogelijke verkopen en openingsdata, parken enthousiast zijn over het concept en dat ergens in een park een Axis Coaster zal verschijnen in de nabije toekomst! (Voor wie niet de hele video wilt kijken, vanaf 6:40)
Ben heel benieuwd of dit net zoon succes gaat worden als de 4D Free spin of dat het zijn voorganger de Freefly achterna zal gaan, al hoop ik natuurlijk dat eerste!
- Bijgewerkt
Interessant, de eerste S&S Axis coaster zou in Europa openen. Maar waar dan?
EDIT: De opening zou gepland staan voor 2023
- Bijgewerkt
The_Bullgod walibi? Op de plek van de kartbaan zou tof zijn!
energylandia heeft plek zat? Toverland wil ook sterk uitbreiden alleen niet helemaal de doelgroep
andere parken die ik kan bedenken waar dit past hebben in de afgelopen 2 jaar nog een grote nieuwe ride geopend dus verwacht ik niet zo snel… maarja ik riep als eerste walibi en untamed is ook pas van 2019
Ik ben benieuwd hoe deze attractie in de markt wordt gezet, of het een kleine baan wordt met een twist of een mega baan als X2. Ik denk ergens dat eerste, en dan mogelijk later een grotere versie. Met dat gegeven in mijn achterhoofd denk ik juist dat een middelgroot of kleiner park deze baan krijgt. En dan denk ik zelfs dat Walibi al te groot is voor zo'n baan.
Ik zit zelf te denken aan het Prater in Wenen.
Van die nieuwe Wiener Looping is alleen bekend dat deze het Oostenrijks inversie record zou gaan verbeteren. En 4 inversies zou best wel kunnen met zo'n axis coaster.
ppc-anoniem-2 Ik denk dat het een prima formaat baan voor walibi zou zijn. Van een 4D free spin, of zelfs een RMC raptor, zou je ook kunnen beargumenteren dat het voor kleinere parkjes bedoelt is, terwijl deze banen toch echt in grotere Six Flags parken kunnen staan
- Bijgewerkt
Bron: Midwaymayhemfan en Coasterhub op IAAPA.
Ik kijk hier wel naar uit. En dat die ook best dichtbij komt te staan. Althans Europa.
Edit: Het 'Water in a bucket' element lijkt me wel interessant.
Station-de-Oost S&S is dus ook al net zo creatief als RMC met de namen van hun coaster elementen.
En er zijn nu al een aantal verschillende layout opties bekend met zowel een launch als lifthill. Dat maakt het er wel leuker op. Welke mogelijke layout zou die eerste baan dan kunnen gaan krijgen?
Station-de-Oost En dat die ook best dichtbij komt te staan. Althans Europa.
Plot twist, de baan komt in Moskou of de Europese kant van Istanbul te staan.
The_Bullgod S&S is dus ook al net zo creatief als RMC met de namen van hun coaster elementen.
Wel hè. Schijnbaar moet dat om op te vallen.
Ik ben er geen voorstander van. Er zijn nu elementen die 6 verschillende namen hebben, maar hetzelfde doen.