Live vanuit het park. Veel werkzaamheden deze week. Zowel aan de gevels als het dak. Ook veel nieuwe funderingen aan de voorzijde van de grote loods. Dit is geen standaard rechthoek maar meer gebogen aan de voorzijde. Ik ga er steeds meer van uit dat we hier een grote berg gaan zien, ook vanwege de hoogtelijnen op de officiële aankondiging. Het gebouw is enorm groot in werkelijkheid, maar ik moet zeggen dat het qua zichtlijnen vanuit het park best meevalt. Alleen vanuit de overgang Mexico - FarWest is het gebouw vrij prominent aanwezig (en uiteraard vanuit de StuntShow). Ik heb het volgens mij al eerder gezegd maar ik vond dit deel altijd vrij “kaal” omdat je door het hoogteverschil eigenlijk een beetje de leegte in keek over de game-huisjes heen. De nieuwe attractie kan hier zeker voor een aanvulling zorgen qua sfeer in dit deel van het park. Halloween is hier overigens echt fantastisch, 100% aanrader 🎃
Even als aanvulling. Ik ken vrij veel mensen die werken in het park. Voor de start van de bouw werd al gezegd: achtbaan, Intamin, uniek voor Europa, en Orlando. Veel lijkt te kloppen tot nu toe, en Orlando zou dan inderdaad Gringotts zijn. Waarbij het Intamin filmpje dus daadwerkelijk een element in deze nieuwe achtbaan is. Net een paar mensen persoonlijk gesproken en ze hebben dit zojuist bevestigd. Blijven fans natuurlijk, maar zo gaat het altijd. Ik ga er iig vanuit dat dit voor 99,9% klopt. En we dus een FarWest versie gaan zien van een nieuwe stijl MDC coaster van Intamin, wellicht met minder aankleding dan bijvoorbeeld Gringotts.