Op zich vind ik de baan erg kort voor 2 lanceringen. Maar als het een semi darkride wordt kan dit wel heel cool worden. Benieuwd wat ze ermee gaan doen.
Op zich denk ik niet dat je die 3 treinen letterlijk moet nemen. Als ik het zo bekijk zijn er toch redelijk wat plekken waar de trein stil gezet kan worden om de afstand tussen de treinen te garanderen.
Station
voor de 1e launch
Launch 1
launch 2
Launch 3
Eindrem
Dus 5 treinen gaat sowieso passen.
Daarnaast lijkt het me logisch dat er nog een aparte blockbrake tussen eindrem en station in komt en er ook nog eentje voor de draaischijf zit. Dan zou je al met 7 treinen kunnen werken.
Waarschijnlijk ga je met 7 dan het effect krijgen dat je in elke rem op de voorgaande trein moet wachten, dus zullen het in de praktijk eerder 6 treinen worden.
Meest limiterende factor voor de capaciteit lijkt me zodoende het in- en uitstappen. Mochten ze een dubbel station kunnen plaatsen, denk ik wel dat ze elke 25 seconden een trein kunnen laten vertrekken met deze layout. Waarbij ze dan 50 seconden hebben om een trein te laden. Dat lijkt me realistisch.
Maar goed.. dat is natuurlijk allemaal maar theorie. Van Port Aventura verwacht ik helaas niet dat ze op de maximale capaciteit zullen werken.