Jordy Pretparkgenot fijn om te zien dat ze zo open en eerlijk zijn richting de mensen en organisaties die zich zorgen maken.
Michael Jordy Inderdaad goed dat ze het doen, het geeft alleen geen garanties op een vlekkeloze procedure vanuit het perspectief van het park. De Efteling had ook alle partijen continu aan tafel. Als je een bewoner hebt met bezwaren dan is de kans groot dat je door moet tot de bestuursrechters van de Raad van State.
Dream_wizard Ben benieuwd wat er over gebleven is van de plannen en of ze helemaal worden uitgevoerd... Ook ben ik benieuwd hoe de gehele procedure gaat lopen.
Jordy Michael Ik verwacht zeker dat het zo ver gaat komen, maar er is er niks verkeerds aan gecontroleerd uitbreiden. Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn buren voor het komende jaar een vrijbrief krijgen dat ze ieder weekend huisfeestjes mogen geven zonder dat ik er over mag klagen. Met andere woorden, een beetje rekening houden en open en eerlijk zijn tegen elkaar, wensen bespreken en de positieve en negatieve effecten weerleggen. Aanpassen waar nodig, dan komt het helemaal goed!
mikeee Is er nog nieuws over het geplande kantoorcomplex van Toverland? Duurt al best een tijdje, is er al een vergunning aangevraagd?
Jordy mikeee ik verwacht dat de vergunning richting het einde van het jaar rond zal zijn, en ik denk start bouw begin volgend jaar, tot nu toe staat er nog niets online over verleende vergunningen. Gebaseerd op wat ik denk, dus niet op feiten.
JaylonToverlandgek De laatste tijd zijn er veel Looopings artikels gekomen van de laatste Halloween Nights in Toverland. Het ging niet erg goed backstage en was niet zo een geslaagde avond lijkt het. https://www.looopings.nl/weblog/27284/Laatste-Halloween-Night-in-Toverland-overschaduwd-door-dreigende-staking.html https://www.looopings.nl/weblog/27271/Grimeurs-Toverland-leggen-uit-protest-werk-neer-acteurs-Halloween-niet-op-tijd-klaar.html#:~:text=De%20grimeurs%20van%20de%20Halloween,hun%20werkzaamheden%20op%20te%20schorten.
Quefox_ JaylonToverlandgek en was niet zo een geslaagde avond lijkt het Dit soort problemen spelen niet slechts op een avond. Als het zover komt dat mensen gaan of willen gaan staken, dan heerst er al langer een gevoel van ontevredenheid. Ik moet ook wel zeggen dat ik vaker slechte verhalen hoor over de werkomstandigheden in Toverland.
Progress Hoe staat het eigenlijk met die klok in Avalon? Ik heb foto’s voorbij zien komen waarop hij af lijkt te zijn, maar ik kan geen beelden van het showtje vinden. Draait dat nog niet of is er gewoon weinig aandacht voor vanuit de fancommunity vanwege al het recente Halloweenspektakel? Dit zijn juist de kleine dingen die een park voor mij compleet maken, dus het lijkt me een mooie toevoeging.
Yola Progress ik ben er met Halloween geweest en heb nog een tijdje staan kijken bij die klok. Maar er gebeurde niks, dus misschien werkt hij nog niet of niet goed.
Jordy Progress ze spraken toen vanuit Toverland over “later in het seizoen” maar het seizoen is in mijn ogen afgelopen. Volgens geluiden die ik heb gehoord (weet dit keer niet of ze betrouwbaar zijn) hebben ze heel veel moeite om het werkend te krijgen. Ik heb dit jaar best een aantal keer mensen zien werken aan de klok, maar tot nu toe nog geen werkende show gezien…
Marvin Progress Alsof je het zag aankomen! De klok wordt getest 🥳 https://www.looopings.nl/weblog/26523/Video-Toverland-test-toverklok-met-bewegende-figuren.html
Jordy Prachtige nieuwe vaandels geïnstalleerd op de parkeerplaats. Onderstaande foto en meer te zien op Looopings: https://www.looopings.nl/weblog/26118/Fotos-Toverland-installeert-nieuwe-lantaarns-met-vaandels-in-thema.html
Quefox_ Leuk die vaandels, maar als je dan alsnog in de modder geparkeerd staat... Ik had liever gehad dat ze het hele parkeerterrein gingen asfalteren/betegelen, in plaats van alleen die paar rijstroken. Had daar dat budget van die vaandels ingestoken.
Jordy Quefox_ helemaal met je eens maar het begin is er. Zoals ik het begrijp had de gehele parkeerplaats geasfalteerd moeten zijn voor de mei vakantie, maar door de vele regenval is het een en ander vertraagd.
Demin Marvin Op zich een leuk showtje, maar het lijkt erop dat de klok nog steeds niet 100% werkt: het rechterluik met de marcherende trompet-trollen staat nog stil, terwijl die duidelijk net zo zou moeten draaien als de linkervariant. Maar dit soort toevoegingen zijn natuurlijk wel top voor de overall beleving, dus ik zie ze graag vergelijkbare dingen toevoegen in de toekomst. (ik meen dat veel hiervan inhouse uit een 3D-printer kwam?)
Jordy Nieuwigheden die mij vandaag opgevallen zijn, zaterdag 15 maart 2025: Nieuwe verlichting bij Fēnix en Merlins Quest, dit moet je echt zelf ervaren en op YouTube zijn er al beelden van te zien. De scenes komen mooier tot hun recht en er zit naar mijn mening meer diepte in! (Foto van een vriend) Nieuw bord bij Hungry Harry met wat meer storytelling erbij: Bij Troy zijn ze druk bezig met retracken: Tijdelijke parking voor personeel en kantoorruimtes geplaatst achter Port Laguna, achter Aqua Bellatores zijn ze bezig met doeken op te hangen, om het kantoor een beetje uit het zicht te trekken denk ik: Nieuw terras meubilair bij Solaris in Port Laguna: Diverse nieuwe Dwarfs bij Pixarus in het hout “gegraveerd:”
Quepert Jordy die dwarfs bij pixarus vielen me gister ook al op. Leuk gedaan en vroeg me al af of ze er al eerder waren.