Klein Toverland nieuws
Quefox_
In Nederland gaat het naast de Efteling om onder andere Walibi, Duinrell, Wildlands en Slagharen. Duitsland; Moviepark, Europapark, Tripsdrill, Hansapark. Belgie; Bobbejaanland en Plopsaland. Gezien de grootte van Toverland is het toch wel een groot gemis om geen laadpaal te hebben. Zeker ook omdat Toverland in het algemeen een flink stukje rijden is voor de meeste Nederlanders.
Markiewong heb eventjes gekeken in 2 apps (smoov en newmotion) maar kom daar geen laadpalen tegen voor Hansa-park en Tripsdrill, van EP en MPG weet ik het zeker dat ze er zijn.
Duinrell heeft ze ook alleen zitten ze achter de slagboom welke voor campinggasten is bedoelt en dan zijn het er ook maar 2 stuks.
Al met al valt het allemaal qua laadpalen (op de Efteling na) vies tegen bij de parken.
Slagharen heeft er een flink zooitje geplaatst afgelopen winter
Walibi Holland heeft er ook een stuk of 16 (??) op de parkeerplaats. Daar is meestal nog wel plek.
- Bijgewerkt
Randomnickname95 Leuke video! Voor welke baan is die andere trein die ook bij Vekoma staat? Is die voor de nieuwe tilt-coaster?
Ik neem aan dat je deze coaches bedoelt :
Sorry voor de late reactie.
Ja dat klopt idd. De treinen waren al voltooid op 2 Juli 2022 en die staan inmiddels al sinds 17 Juli 2022 op de test-opstelling.
- Bijgewerkt
Ik heb dit nog niet eerder gezien eigenlijk maar weet ook niet of het echt nieuw is. Volgens mij is er een nieuwe air trampoline in de Magische Vallei. Nu in de kleuren van Dwervelwind - voorheen paars/blauw.
Vond de oude kleuren toch mooier. Dat paars/blauw sloot veel beter aan bij de characters in de omgeving zoals die van de bootjesmolen en de Dwervels.
Bron:
WINTER FEELINGS TOVERLAND 2022 || VLOG
- Bijgewerkt
IJsmeesters: Een Koud Kunstje van SBS6 is op zondag 12, 19, 26 februari om 20.30 uur op tv. ️
Bron
Ik vraag mij wel af wat het voordeel voor Toverland is als parkbezoekers de ijssculpturen niet te zien krijgen en het programma ver na afloop van het winterseizoen op tv is.
Pretparkgenot Naamsbekendheid. Mensen die Toverland voor het eerst op TV zien kunnen denken “oh hey, daar gaan we volgende zomer heen!”
Vanavond was IJsmeesters weer op tv, ook dit seizoen vanuit een winters Toverland.
https://www.kijk.nl/programmas/ijsmeesters-een-koud-kunstje
Blijf het toch een gemiste kans vinden dat bezoekers de ijssculpturen niet kunnen zien. In Europa-Park hebben ze ook elk jaar een ijssculpturententoonstelling, is juist een leuke toevoeging.
Pretparkgenot Jup, was prachtig geweest bij Winter Feelings
cas794 Het is voor winter feelings opgenomen tussen halloween en winter toverland en een deel begin winter feelings... en als zouden ze deze ijssculpturen niet voor de uitzending bekend maken want dan kijkt er niemand meer. En dit programma is niet van Toverland helaas
JaylonToverlandgek Ik heb eigenlijk geen idee wat je hier probeert te zeggen
cas794 dat het tijdens winter feelings niet mogelijk was om die ijssculpturen te zien
Mooi filmpje over de verlichting tijdens het winterevent
Toverland heeft bij de houten achtbaan Troy de ingangsbrug vernieuwd! Hier zie je nu meer detaills op de brug kwa hout en is er een nieuw hek gemaakt zodat wanneer de wachtrij dicht is geen mensen meer onder de oude ketting / over de oude ketting kruipen! Binnenkort staat het er weer mooi bij!
Fotos: Toverlandfansite
Ook heeft de Booster Bike een totaal nieuwe wachtrij met zoals bij Troy bij de oude ingang een hekje voor de wachtrij te sluiten inplaatsvan een kettingkje! Deze staat er al wat langer nadat Toverland weer is heropend uit zijn winterslaap!
Ook zijn ze bezig met de rookzones door het park zodat er op de paden niet meer gerookt wordt! Bij Ithaka staat er al een rookzone bijna klaar voor gebruik! Foto: Thrillstastic
Ook is er bij Expedition zork een nieuw geluidseffect toegevoegd bij John de bever onder de zork track! Deze maakt nu smekkend geluid met allemaal hout geknaagd!
Ook is de wachtrij van Toos Express bij het gedeelte van de trap vernieuwd en is er een brug toegevoegd!
Dit waren alle updates van Toverland de laatste weken na de heropening die nog niet zijn behandeld. Natuurlijk gebeurd er veel in Avalon maar daar is een ander topic voor!
JaylonToverlandgek Zouden er bij Zork niet twee bevers komen?
Fijn dat ook Booster Bike niet wordt vergeten. Maar umm, hoe vaak is de ingang / wachtrij van Toos Express nu al verlegd? Make up your mind.
mikeee Bij zork zitten er 2! 1 onder de baan en de ander op het eiland langs de baan bij de 1ste watersproeier!
Trollenbol De wachtrij is wel een paar keer verlegd maar nu is die voor de komende jaren zo! De brug is gemaakt zodat er geen kinderen kunnen voorkruipen!
Trouwens krijgt Troy weer een retrack voor de komende weken! Nu is het tijd voor mijn favoriete stukje de kleine heuvel naar de grote heuvel! Fijn dat ze deze baan blijven retracken en geen titan track gebruiken!