Er was nog geen topic voor klein Toverland nieuws, dus bij deze:
Er zijn vaandels opgehangen bij de Toverlaan met daarop Maximus, Morrel, Merlijn en een dame van de familie Magistralis.
Er was nog geen topic voor klein Toverland nieuws, dus bij deze:
Er zijn vaandels opgehangen bij de Toverlaan met daarop Maximus, Morrel, Merlijn en een dame van de familie Magistralis.
Het decor van de duikshow wordt weer opgebouwd in Port Laguna. Dan krijgen we de show dit jaar dus extra vroeg lijkt me.
Nieuw logo(bord) voor de foodcourt Katara Plaza.
Pretparkgenot Dan krijgen we de show dit jaar dus extra vroeg lijkt me.
Vandaag is in de digitale nieuwsbrief van Toverland bekend gemaakt dat The Battle of Port Laguna dit jaar van 16 april t/m 4 september te zien is.
Ik weet niet of het al bekend was maar er komt dus een nieuwe Troy Coaster Challenge ter gelegenheid van het 15-jarige jubileum van de attractie Troy.
Kennisgeving Vuurwerkbesluit (Vwb)
Gedeputeerde Staten van Limburg maken bekend dat een besluit is genomen:
Ontbrandingstoestemming
Datum ontbranding: 21 mei 2022
Zaaknummer: 2022-010273
Het besluit is op 25 maart 2022 verzonden aan de aanvrager.
SylvainDr Met nog een keertje doorklikken kunnen we ook dit vermelden:
Op 23 februari 2022 hebben wij een aanvraag ontvangen van Caffero GmbH voor het verkrijgen van een
ontbrandingstoestemming krachtens artikel 3B.1, derde lid onder a van het Vuurwerkbesluit (Vwb). De
aanvraag heeft betrekking op het opbouwen, installeren, bewerken, tot ontbranding brengen en na
ontbranding verwijderen van vuurwerk op 21 & 22 mei 2022 tussen 12:00 en 0:30 uur op de locatie gelegen
aan Toverlaan 2 te Horst aan de Maas.
Het vuurwerk bestaat uit professioneel vuurwerk, consumentenvuurwerk en pyrotechnische speciale effecten
(theatervuurwerk). De aanvraag is geregistreerd onder zaaknummer 2022-010273.
Pretparkgenot ziet er nice uit mooie cartoonish stijl
De vuurwerkshow is natuurlijk voor het Toverland LIVE festival wat plaatsvindt op 21 mei, die wordt afgesloten met een toffe vuurwerkshow.
Met het vervangen van de borden in de Magische Vallei is men een paar jaar geleden al begonnen, de borden waren toen nog van hout en handgeschilderd, wat zorgde voor flink wat slijtage. Nu lijken de borden geprint te zijn, en kunnen dus weer wat langer mee.
Toverland zoekt een nieuwe ontwerper. Volgens mij gaf Peter van Holsteijn bij Theme Park Science LIVE aan dat Toverland één vaste ontwerper had en bij uitbreidingen extra ontwerpers aan zou trekken. Kunnen we concluderen dat Toverland zeer binnenkort gaat uitbreiden?
https://www.toverland.com/vacatures/ontwerper
Peter van Holsteijn over het ontwerpteam:
Zodra we weer een bouwproces ingaan dan schalen we weer op
Het lijkt erop alsof Toverland weer een bouwproces ingaat. Wellicht voor de camping?
Pretparkgenot daar kun je zeker vanuit gaan, nu ben ik wel geen expert, maar als je hoort en leest wat hun ambities zijn voor 2030. Dat komt wel goed! Persoonlijk denk ik dat wij geen nieuw themagebied kunnen verwachten voor 2025. Denk eerder aan diverse kleine uitbreidingen aan bestaande themagebieden zoals Avalon!
Jordy Bij de aankondiging van de wing coaster stond ook iedereen met open mond te kijken hoe ze het toch flikten. Hoe kon Toverland nou zo'n grote dure B&M aanschaffen? En toen bleek dat er nog twee complete themagebieden bij zaten met souvenirwinkels, horeca, toiletten, nieuwe kassa's, nieuwe entreepoort, nieuwe gastenservice/kantoren, game gallery, speeltuinen, interactieve show, nieuwe parking en een boat ride. Toverland blijft me verbazen, wie weet wat ze nu weer voor elkaar weten te boksen.
Pretparkgenot begrijp me niet verkeerd, Toverland blijft me verbazen, nu ook weer met Expedition Zork! Het blijft mijn nummer 1 park.
Pretparkgenot Bij de aankondiging van de wing coaster stond ook iedereen met open mond te kijken hoe ze het toch flikten. Hoe kon Toverland nou zo'n grote dure B&M aanschaffen?
Dat was vrij simpel: een flinke lening afsluiten. Vraag is wat de kredietcapaciteit momenteel is, want die lening is nog niet afbetaald. Binnen een paar weken is het jaarverslag er wel denk ik, dan kunnen we daar wellicht iets meer van zeggen.
Progress Dat blijft toch wel jou favoriete onderwerp om aan te halen he?
Toverland heeft inderdaad naast het eigen vermogen ook investeerders aangetrokken om de financiering hiervoor rond te krijgen, niks mis mee ook dat doen zoveel pretparken. Ik vraag me wel af wat het aankomende jaarverslag hier meer over zou moeten zeggen dan die van de afgelopen jaren?
Progress idd, dat zal nog even afwachten zijn. Wat ik me wel afvraag is dat Jean Nature Wonder World wilden openen en hier ook een enorm kapitaal voor nodig had. Lijkt mij dat er ook wat eigen geld in gepompt zou worden. Pomp dat geld maar in Toverland als je het mij vraagt.
Het blijft lastig om te zeggen wanneer er weer een themagebied zal openen, ik zit namelijk niet in het bestuur . 2024 lijkt in mijn ogen niet heel strategisch aangezien dan de Efteling het spookslot en het hotel heeft aangekondigd als openingsjaar. 2025 lijkt me dan wel wat realistischer. Als je kijkt naar het verleden: 2007 Troy, 6 jaar later 2013 de magische vallei, 5 jaar later 2018 Port Laguna en Avalon. 6/7 jaar later...... Zou het 2024/2025 worden. En zoals eerder vermeld is de strategie om elke 3-5 jaar iets te openen het doel, en dat met 2 jaar corona zou dus 2025 helemaal geen slecht jaar zijn. Maarja wie ben ik...
Marvin Toverland heeft inderdaad naast het eigen vermogen ook investeerders aangetrokken om de financiering hiervoor rond te krijgen, niks mis mee ook dat doen zoveel pretparken. Ik vraag me wel af wat het aankomende jaarverslag hier meer over zou moeten zeggen dan die van de afgelopen jaren?
Nu leg je me weer allerlei woorden in de mond, beetje jammer. Ik zeg toch niet dat er iets mis mee is? Ik geef alleen antwoord op de vraag die werd gesteld: ‘hoe is het toch mogelijk dat Toverland opeens zo’n groot project kan uitvoeren?’
Het is inderdaad vrij normaal dat er geld geleend wordt voor grote uitbreidingen. De Efteling doet dat nu bv. voor het nieuwe hotel en heeft het in het verleden gedaan voor de vakantieparken.
Het is niet zo dat het jaarverslag over 2021 méér informatie gaat geven dan voorgaande verslagen, maar natuurlijk wel actuelere informatie. We kunnen daarin zien:
De antwoorden op deze drie vragen geven een indicatie wanneer er weer een fors bedrag geleend kan worden voor een nieuwe uitbreiding. Let wel, niet meer dan een indicatie. Wij hebben natuurlijk niet de kennis die Toverland heeft. Het feit dat men significant investeert in de Zork-update (zeer welkom, maar gaat geen extra bezoekers opleveren) en de camping permanent maakt, geeft aan dat men vrij goed uit de coronacrisis is gekomen. Ik verwacht dan ook behoorlijk goede cijfers.
Tvlfan 2024 lijkt in mijn ogen niet heel strategisch aangezien dan de Efteling het spookslot en het hotel heeft aangekondigd als openingsjaar.
Als ze ballen hebben, en dat hebben ze, doen ze dit juist. Of misschien nog beter. Vul het gat van 2023 op. Ga die concurrentie maar aan! Ik kan me niet voorstellen dat het hotel in de Efteling ook maar iets met de bezoekers van Toverland gaat doen. Spookslot lijkt mij dan de competitie die ze met 2 vingers in de neus kunnen winnen. Alles wijst ernaar dat het nieuwe Spookslot een experimenterend attractie type wordt. Dit moet zichzelf dus nog gaan verkopen.
Als Toverland naar buiten komt met een product wat marketing technisch goed werkt, hebben zij die strijd makkelijk gewonnen. Het wordt tijd dat parken niet zo over zich heen laten lopen door de Efteling. Ook o.a. het entree tarief van Toverland wordt drastisch onderdrukt door de Efteling.
SylvainDr tja ballen dat hebben ze ondertussen wel, maar strategisch lijkt het me niet. In 2023 (nog niet aangekondigd) word de camping permanent dus lijkt 2023 al uitgesloten. Al moet ik zeggen dat het me niet zou verbazen. Ook speelt tijd hier een rol. Als men nu pas opzoek gaat naar een extra ontwerper, en nu ook nog bezig zijn met de upgrade van Expedition Zork lijkt de zomer van 2023 ineens niet meer zo ver weg, en in mijn ogen niet meer realiseerbaar.