Tja wat kan ik er verder nog over toevoegen Ryanvans ? Weinig. Je hebt namelijk echt gelijk en verwoord het prima.
Ik was uitgenodigd door de Efteling om naar het sprookje te kijken en iets knaagt dan toch altijd aan het geven van mijn mening. Een uitgebreide proeverij van het thee arrangement, een privé show en alle rust en tijd om alles even te bekijken. Dan ben je natuurlijk niet helemaal objectief. Dus ik ben vooral even om mij heen gaan kijken toen de weide open was. En tot mijn verbazing zag ik hoe goed het concept werkte. Mensen lopen langs, genieten even van een paar minuten entertainment, bestellen wat te drinken of spelen een spelletje. En door.
En eigenlijk is dat gewoon perfect. Het is een mini wereld waar (verbazingwekkend) veel animo was voor de randactiviteiten. De hele dag stonden mensen ballen te gooien, zag ik mensen genieten van unieke (wel erg dure!) snacks en stonden mensen te poseren naast elementen van het sprookje. Het werkt. En dat deed het ook op de Warme winter weide. En dat doet het nu ook.
Is het allemaal heel mooi? Nee. Is het allemaal slecht? Nee. Pluspunten waren de prachtige kostuums ( I love my drag shows) en de Efteling is heer en meester van het poppenspel. De elementen die door de Efteling zelf gemaakt waren zagen er prachtig uit. De ingehuurde elementen iets minder.
Het Looopings artikel laat het ook zien; dit is ontwikkeld in Corona tijd en met Corona in het achterhoofd. Snel entertainment, spreiden en capaciteit bieden in je park. En dat doet het eigenlijk meer dan perfect. Later heb ik nog even met Robert-Jaap gesproken en die gaf aan dat het originele plan was om het witte konijn door het Sprookjesbos te verstoppen en elementen in het sprookjesbos te gebruiken. Nadere uitleg komt nog in de podcast voorbij. Maar ben dan toch stiekem blij dat ze hiervoor hebben gekozen.
Prima tot eind oktober. Leuk dat ze de Winter Weide nu uitbreiden in de zomer. Niet alles is heel mooi. Maar het werkt wel.
Edit: pluspunten voor de audio in het gebied trouwens. Prachtig afgemixt en hoe tof dat er overal speakers waren verborgen met af en toe een geluid.