Ik zit bij wijze van spreken in zak en as. Daniel en Lando reden op een gegeven moment 18de en 20ste. Hopelijk komt dit door het hete weer en de daarbij horende remmen die oververhitten. McLaren heeft dit dan aangepast, maar nu trekt de aero op niets. En eventueel ook de motorprobleem, al zijn alle problemen van Mercedes-powered teams te verschillend om van een motor probleem te spreken denk ik/hoop ik.
Daarnaar ben ik wel tevreden over de raceleiding. Logische beslissingen ivm contacten, ook heel duidelijke afspraken ivm rijstijl en track limits. En dan zie je toch dat elke rijder dit echt kan, binnen de witte lijnen blijven. Opvallend ook dat er bijna geen aanrijdingen waren (wel mooie pirouette van Mick)
F1 is terug en dat is leuk. Alleen McLaren nog. En ik was zo hoopvol na de Barcelona testdagen...
Goed voor Ferrari, sneu voor Red Bull, geluk voor Mercedes en straf van Haas en Alfa Romeo. Alpine is weer zichzelf, een grijze muis, en Alpha Tauri heeft potentieel, maar moet het nu echt gaan waarmaken, al vrees ik voor de toekomst van Tsunoda. Voor Aston Martin, Williams en McLaren zie ik het somber in en zal het een lang seizoen worden, tenzij McLaren een oplossing vindt voor het oververhitten.