Ron Jammer dat dit de openingspost moet zijn voor wat een algemeen F1 2022 topic lijkt.
Dat vind ik ook inderdaad. Er zijn bij de shakedown genoeg dingen voorbij gekomen die het vermelden waard zijn, want het gaat hier nog altijd om de sport zelf, laten we dat niet vergeten.
Zo vond ik het interessant dat op dag 1 van de shakedown door sport verslaggever Mark Hughes meteen gezegd is dat Verstappen zijn nieuwe wagen op een hele andere manier bestuurd dan zijn collega's. Hij stelde dat het erop leek dat hij de nieuwe auto al veel eerder snapte dan de rest en waarschijnlijk iedereen zijn voorbeeld zal gaan volgen. Deze manier van rijden was ook heel anders dan met de auto van vorig jaar.
Daarnaast ben ik erg benieuwd hoe snel de teams de porpoising problemen weten te verhelpen en of sommige teams daar wellicht nog langer last van houden dan anderen. Voor wie niet bekend is met deze term, dit wil zeggen dat de auto door de stuggere vering en extra grondeffect op en neer stuitert als deze op hoge snelheid rijd. Goed te zien in onderstaande video. Ongeveer vanaf 48 seconden.
Edit: helaas staat het F1 YouTube kanaal de embed niet toe dus bij deze een linkje naar de betreffende video