Vandaag heeft de provincie Noord-Brabant bekend gemaakt dat de lening aan Libema voor 20 miljoen euro akkoord is.
Hiermee is de weg vrijwel vrij voor uitbereiding van het Safari Resort Beekse Bergen de uitbereiding zal 120 vakantie appartementen opleveren waardoor het Safari Resort toch een (nog) serieuze speler op de markt gaat worden.

[https://www.bd.nl/tilburg-e-o/provincie-akkoord-met-lening-20-miljoen-euro-aan-beekse-bergen-voor-uitbreiden-resort~a1981c13/]Bron)

Er word hier gesuggereerd dat het Safari Resort nog geen serieuze speler is , maar ik vind van wel. Het is de meest high end vakantiepark ervaring die je kan hebben in Nederland nu . Ik vind het echt bewonderenswaardig hoe Beekse Bergen de afgelopen jaren een transformatie is ondergaan van dat safaripark met een vakantiepark naar wel echt een resort met allure door de vele opknapbeurten, de nieuwe huisstijl en het toevoegen van het Safari Resort. Qua oppervlakte en bedden liggen ze dacht ik ook gelijk aan de Efteling. Enige wat ik wel zonde vind is dat dit al de derde savanne is met dezelfde soorten (Voor het Karuba Town lag er al eentje en tussen het safaripark en de leeuwen ook). Het zou mooi zijn als er meer variatie in kan komen met ook andere soorten.

broodje123 ik bedoel daarmee dat het aantal bezoekers op jaarbasis hierdoor (zeer waarschijnlijk) gaan stijgen.

Momenteel ontvangen Burgers Zoo En Artis (cijfers 2019) meer bezoekers dan het safaripark.

Met de komst van de 120 appartementen zal dit gaan stijgen.

Persoonlijk vind ik het hele project een geweldige stap die ze een aantal jaar geleden hebben gezet, van een simpele safaricamping naar een luxe vakantieresort met een unieke omgeving en beleving bleek een schot in de roos!.

De bouw van het nieuwe restaurant, zwembad in het ander vakantiepark gaat dit park ook weer opwaarderen, kortom de familie Lips weet precies waar ze mee bezig zijn.

9 dagen later
    een jaar later

Ik ben vandaag even daar wezen kijken en toen zag ik dit. Is dit dat nieuwe resort? Ik ben niet zo thuis in de Beekse Bergen. Ik vond er al veel bouw verkeer....

2 maanden later

Ik heb vorige week 3 dagen op het resort doorgebracht. Helaas niet in het hotel maar ik moet zeggen dat het er in real life erg goed uitziet. Mooi uitzicht vanuit alle kamers zover ik heb kunnen beoordelen en alle diersoorten die op de savanne lopen zal je makkelijk kunnen spotten terwijl dat op de grotere savannes nog wel eens lastiger is.
      tevens heeft het Hogon house wat erbij hoort een erg mooi terras waar ik op een late zomer avond volgens mij met een heerlijk uitzicht straks een drankje kan doen nog.

RingelbergNick Ik ben vandaag even daar wezen kijken en toen zag ik dit.

Je weet dat ze er een zee-arend hebben he? Die heeft al ooit een drone uit de lucht gehaald ;-)

• MrRC vindt dit leuk.

Beekse bergen heeft het safari hotel inmiddels officieel geopend meld Loopings.

Hebben er ook een mooi filmpje van gemaakt.