Bedankt aan iedereen voor de fijne reacties en de likes! Wordt geapprecieerd 🙂
StevenRSCA Ik ga eerlijk zijn: gedurende mijn Orlando trips de laatste jaren heb ik steevast continu in de Disney bubbel verbleven (altijd met on property verblijf)
Ik had tijdens mijn trips naar Orlando ook altijd on-site verbleven bij Walt Disney World, maar deze keer was het echt niet te betalen. Omdat ik pas ergens tussen Kerst en Nieuwjaar besliste om op 11 januari richting Orlando te vliegen, waren alle budgetvriendelijke kamers binnen het resort al lang uitverkocht. Gelukkig kon ik tijdens de eerste drie nachten dankzij een vriend met DVC-lidmaatschap nog in het Riviera Resort gaan overnachten (en bijgevolg drie dagen van de bijhorende voordelen genieten), maar daarna verhuisde ik naar een off-site hotel in de buurt van Disney Springs. Dat was weliswaar met enige pijn in het hart, maar voor m'n bankrekening was dit de beste optie.
StevenRSCA Maar misschien heeft jouw TR me overtuigd om dit bij een volgend bezoek aan Orlando (zomer 2022) dit misschien toch nog eens te doen
Met alle tijd die jij in Orlando doorbrengt, lijkt het me fijn om binnenkort minstens één dagje aan Islands of Adventure te spenderen 😃
ppc-anoniem-1 Ik baal achteraf telkens dat ik maximaal 2 dagen hier besteed, en in Disney wél uitgebreid de tijd neem.
Als je van waterparken houdt, is twee dagen misschien inderdaad een beetje krap. Ik ga zelf nooit naar waterparken en dan vind ik twee dagen Universal Orlando Resort eigenlijk ruim voldoende. Sterker nog... ik heb op m'n tweede dag zelfs al in de vroege namiddag een Lyft van Universal naar EPCOT genomen, gewoon omdat ik het eigenlijk wel gezien had in Universal.
Ik begrijp best dat dit misschien een beetje tegenstrijdig klinkt, aangezien ik in het report nog schreef dat Islands of Adventure wellicht het beste themapark van Orlando is. Toch is het park ook behoorlijk druk en luid, waardoor ik niet echt de neiging heb om er ergens rustig op een bankje te gaan zitten. Bovendien vind ik Universal Studios Florida een behoorlijk zwak park (naar Orlando-normen, uiteraard), dus qua resort blijft Walt Disney World wel tien trappen boven Universal staan.
ppc-anoniem-1 Ooit verblijf ik on-property en ervaar ik de Universal bubbel zoals ook dit resort verdient.
Aanrader! In 2014 heb ik een driedaagse in Universal's Royal Pacific Resort mogen doorbrengen, en ik was fan. De hotels moeten niet onderdoen voor die van Walt Disney World en bovendien bieden de Deluxe-accommodaties waanzinnige voordelen in de parken. Zeker nu Disney heel hard snoeit in de voordelen voor on-site gasten, krijg je in Universal zoveel meer bang for your buck.
Bobske Goed te horen dat met de toevoegingen van deze 2 coasters het attractie aanbod nu op een nog hoger niveau ligt
Zeer zeker! Tijdens mijn vorige bezoek was Islands of Adventure helaas een beetje tegengevallen, maar deze keer was het attractieaanbod terug helemaal op punt. Universal bewijst dat goeie thrills en thema perfect hand in hand kunnen gaan.
Jeroeen In september ga ik 2 weken naar Orlando. Met een kleine extra bijdrage kon ik onbeperkt toegang verkrijgen tot universal. Maar al te blij dat ik dat gedaan heb! Nu al zin in!
Heel mooi vooruitzicht! Geniet ervan 🙂