Ik weet niet of een wintersluiting heel aantrekkelijk is voor de Efteling.
Ik ken de statistieken niet, maar heb al vaak vernomen dat mensen hun abonnement hebben opgezegd en ik denk dat zo'n besluit dat vuurtje alleen maar verder aanwakkert.
Edit: Ik bedoel hier ook mee te zeggen dat de publieke opinie al een tijdje aardig kritisch is en dat dit hier ook niet mee helpt. DEnk bijvoorbeeld aan: De coronamaatregels, sluiting van bepaalde attracties ect.
Daarnaast is de Efteling al ruim 10 jaar elke dag open en moet zich daarin ook kunnen verantwoorden tegen hun personeel. Ik denk dat het vanuit daar ook wel een dure grap kan worden want wat ga je voor je personeel regelen?
20cent Vliegende Hollander dicht met veel hekken rondom
Pirana dicht
Dat deze attracties dicht zijn, lijkt me niet heel raar voor de wintertijd.
20cent Witte Paard gesloten voor onderhoud
Werkzaamheden uitgang Sprookjesbos
Prinsenpoort Herautenplein in de steigers
Werkzaamheden rondom Sirocco
20cent Lonkhuys Volk van Laaf in de steigers
Persoonlijk lijkt dit niet echt als onderhoud dat lang duurt. Volgens mij is dat met het hoogseizoen wel klaar.
Wat de rest betreft, denk ik dat het gewoon even de realiteit is, waar je niet omheen kan. Mooi is een ander woord, maar uiteindelijk is het tijdelijk en krijg je er ook iets voor terug. Ik denk ook dat, zolang de meeste attracties open blijven, bezoekers bereid zijn om daar overheen te kijken.
We moeten niet vergeten dat het gewoon een lastige tijd is voor de recreatieve sector. Er is veel verlies geleden en die paar bezoekers minder kunnen best cruciaal zijn.