nevelig_nat Ik ben het helemaal met je eens wat je schrijft. Voor het hele corona gebeuren hoorde je eigenlijk niemand echt over het idee om de Efteling niet een heel jaar open te stellen. We waren tenslotte allemaal blij dat er een park dichtbij huis is dat het hele jaar rond open is. We kunnen de laatste jaren naar Bosrijk, Loonsche Land en het Efteling hotel en daarnaast kunnen we ook nog eens naar het park en naar het theater. Een heel jaar lang. Wat je zegt: "Dat er nu wordt gebouwd hier en daar...", geeft voor mij geen reden om het park enkele maanden van het jaar te sluiten.
20cent
20cent Dingen waar je momenteel tegenaan loopt bij een bezoek aan de Efteling:
> Schuttingen madness op de parkeerplaats
Een nieuwe kap op hhvdvz zorgt ervoor dat de entree er weer netjes en verzorgd uit ziet. En met de bouw van een nieuw hotel zie ik nog meer reden om het park het hele jaar open te houden.
> Chaos op het Dwarrelplein
We weten dat het tijdelijk is (ook al duurt dit misschien wel twee jaar) en ik vind de oplossing die ze nu bieden om het park in te komen prima.
> Geasfalteerde Pardoes Promenade voorzien van schuttingen, toegangspad naar Sprookjesbos dicht
Er zijn meer wegen in het park om alles te kunnen bereiken
> Pagode binnenkort in groot onderhoud
Pagode is nou niet een attractie dat de drukte in het park weg neemt, dus ik vermoed dat we deze attractie niet heel erg gaan missen de aankomende maanden
> Spookslot binnenkort weg met grote bouwplaats als gevolg
Vooralsnog vind ik dat ze dit prima aanpakken. Het gedeelte van het spookslot met het geasfalteerde stuk gewoon die periode afsluiten. Niemand die er echt hinder aan ondervindt.
> Witte Paard gesloten voor onderhoud
Ik dacht dat hier begin 2020 onderhoud aan is gepleegd?
> Werkzaamheden uitgang Sprookjesbos
Nogmaals, er zijn meer wegen die leiden van- en naar het sprookjesbos
> Prinsenpoort Herautenplein in de steigers
Dit zal niet lang meer duren
> Werkzaamheden rondom Sirocco
Toen het huidige gebied aangepakt werd, hadden we hier ook niet veel last van.
> Storingen Halve Maen
Ja, dit is onmacht. Dit had elk moment in het jaar kunnen gebeuren
> Vliegende Hollander dicht met veel hekken rondom
Elk jaar rond deze tijd vindt er onderhoud plaats aan de Vliegende Hollander.
> Pirana dicht
Ook altijd dicht rond deze tijd van het jaar. Daar wil je ook niet in in deze periode.
> Nest sticker op waterspeelplaats disfunctioneel
ja, maar de rest van Nest! is open
> Lonkhuys Volk van Laaf in de steigers
Gelukkig staat niet dit hele gebied in de steigers en is verder alles toegankelijk in het Volk van Laaf
> Huis van de 5 Zintuigen weer aardig onder het mos
Zie mijn eerste punt
Roeltje Heeft het niet erg veel te maken met de plotse opening van de Nederlandse pretparken? De Efteling was volop onderhoud aan het uitvoeren tijdens de sluiting en plots moesten ze de volgende dag weer open.
Ik denk zeker dat het ook hiermee te maken heeft. Maar er stonden natuurlijk ook wel onderhoudswerkzaamheden op de kalender. Maar tijdens de corona periode is er wellicht gedacht; 'Nu kunnen we even doorpakken'.
Tim Onderhoud is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad. Liever een winter met veel hekken dan een winter zonder werkzaamheden. Het hoogseizoen kan er alleen maar beter van worden.
Helemaal mee eens.
Bovendien zou ik ook niet eens weten wat je met al dat vaste personeel zou moeten doen. In die tijd dat ik er werkte, toen was de Efteling niet een jaar rond open. Velen gingen de WW in en sommige kozen ervoor om elders te gaan werken. De mensen die elders gingen werken, daar kwam aan het begin van het seizoen ook een deel niet meer van terug. Logisch ook. Als je elders wel een heel jaar kunt werken. Maar nu de Efteling wel een jaar rond open is en er honderden er al jaren werken met een vast contract.. Ja, wat moet je als Efteling?