QDude24 De rijken zijn idd ook achterlijk en zie ik liever compleet verdwijnen. Volgende vraag
Gewoon al het feit dat er een anderrijk is zegt al genoeg over hoe stom dat idee was.
Ik kan me nog nét de tijd herinneren dat wat nu de rijken zijn nog gewoon "Efteling Noord", "Efteling West" etc. genoemd werden. Voor mijn gevoel klinkt het dan al meteen een heel stuk groter. Wat mij betreft mogen ze het zo terug invoeren echter met een grafische aanpassing. Waar vroeger de vier windrichtingen een eigen kleur hadden, zou ik er voor kiezen om het geheel als een soort schatkaart te laten tekenen. Dat past perfect bij de fantasie en en sprookjesachtige sfeer bij het park. Uiteraard mag het niet ten kostte gaan van de duidelijkheid van de plattegrond en dat hoeft natuurlijk ook niet.
De naam huiverwoud.. tsja.. het klinkt ergens wat goedkoop, maar volgens mij is dat puur en alleen omdat het Nederlands is. Als ik mijn persoonlijke mening even naast me leg zie ik wel dat de naam goed past in de Efteling. Al ben ik het er ook mee eens dat Huyverwoud helemaal perfect zou zijn, juist omdat de Efteling normaal ook veel (bijna alles) in die oude stijl doet.