Nog leuke details die niet in de video voorkomen maar wel op de blog-pagina staan:
- Het zal van tijd tot tijd gaan "spoken" in de Swarte Kat en in de Laetste Hoop. Erg benieuwd naar hoe dit uitpakt! (Al zie ik dan gelijk voor me dat gasten 'uitschieten' tijdens het toiletteren door een jump scare 😆. Nee, alle gekheid terzijde, het zal wel iets minder heftig zijn en in de handenafwasruimte zijn.)
- De zwarte kat zit rustig spinnend op de rechter kolom van de ingang. In het kerkhof komt de kat nog eens voor, maar nu "wat minder lieflijk".
- Het Huyverwoud-deel van de wachtrij betreed je in afgetelde groepen - naar wat ik persoonlijk gok ook precies de grootte van wat er in één of twee keer in de abdij gaat.
De grote uitstulping aan de abdij lijkt me de ideale ruimte voor een voorshow. Geen idee hoe ze de Spookslot-muren in het geheel gaan trekken. Zou je juist langs die muren de abdij betreden?
Overigens, een beetje pietlutterig, maar gebruikt het park in de communicatie abdij en kapel door elkaar heen? Is de kapel de uitstulping aan de abdij? Ik kan er nog geen chocola van maken.
Verder: bijzonder fraai ontwerp, ben erg benieuwd naar hoe een en ander in het echt zal zijn. De liefde voor het Spookslot vertaalt zich naar een mooi geheel aan details en stijlkenmerken dat enerzijds fris en nieuw aanvoelt, maar toch heerlijk herkenbaar is. Ik word ook erg gelukkig van het terugzien van de oude ingang van het Spookslot.
Gaaf om te zien dat het orgel ook als permanent entertainment aanwezig blijft. Dat soort klein entertainment voegt heel veel toe aan de "echtheid" van een themagebied. Hetzelfde effect als met Frau Schmetterling en bakker Krümel op het Max en Moritz Plein.