20cent
Hier ben ik het volledig mee eens.
Ik was behoorlijk geschrokken dat de Efteling besloot het doolhof weg te halen naast Monsieur Cannibale.
Weer een typisch "Eftelings" plekje dat verdwijnt.... niet de eerste onder de huidige beleidsbepalers.
Zonden, op Baron 1898 en Symbolica (ten delen) bijzonder veel slechte keuzes.
Het verdwijnen van een unieke attractie zoals de BoB voor een 10 in een dozijn baan doet nog steeds pijn.
Veel groen, zichtlijnen, goedkope herstel werkzaamheden (ref. Piraña) en het weg halen van attracties zoals de Polka Marina en het avonturen doolhof, Nieuwe attracties van discutabel niveau zoals M&M, Fabula, Nest etc.. het niet terug keren van de icoonische muziek bij Monsieur Cannibale (desnoods elders in het park).
Zo kunnen we nog wel even door gaan, blijft staan dat ik de Efteling een warm hart toe draag en het mij gewoonweg aan het hart gaat wat er nu gebeurt. Ik hoop dat ze een top ride neer zetten en het Spookslot eer aan doen, mijn inziens kan je dat goed combineren met een doolhof. Het zijn de kleine dingen, de muziek, de sfeer behouden.. maar ook zaken zoals de wachtij van het huidige spookslot die het doen. Helemaal verklaren kan ik niet, het zijn vaak ook gevoelsmatige zaken.