ppc-anoniem-1 Sorry, maar ik vind dit mysterieuze gedrag echt bijzonder irritant. Zeg het gewoon als je iets te melden of hou je speciale inlichtingen/speculaties voor jezelf, maar ga niet interessant lopen doen met rebussen enzo.
Het Spookslot wordt vervangen door Danse Macabre
- Bijgewerkt
Debruijn7 zeker! Al krijg je dat ritsysteem niet in het bestaande gebouw verwerkt helaas. Ik zou als Efteling gaan voor iets totaal nieuws. Want als ze iets bouwen in vergelijkbare stijl dan zal de massa het “toch niet zo vinden als vroeger”. Maar dat is wellicht een eigen topic waard
Liampie ik neem aan dat iedereen weet wat een emoiji van een Elf betekend in combinatie met de Efteling. Of ik heb het gemiddeld niveau overschat. Aangezien het hier nog niet eerder genoemd was en het vroege stadium vond ik het niet aan mij om dit aan de grote klok te hangen. Vandaar mijn bewust subtiele antwoord.
De geruchten over Droomvlucht gaan ook al langer, en het kampt beetje met dezelfde problemen als Spoosklot, brandveiligheid en het systeem zelf ook. Heb ooit gehoord dat er rond 2018 de plannen waren voor een mack inverted lite, maar dat dat is gecancelled door corona. De Efteling gaat Droomvlucht niet slopen, er zijn een aantal experiences in de Efteling die het de Efteling maken, en helaas tot het verdriet van mij en vele liefhebbers is dat voor de daggast Spookslot niet.
Ik zou Droomvlucht, Fata, Sprookjesbos, CF, Python, DVH, Pirana en Pagode tot de iconen rekenen, en Baron mag nu ook wel tot een icoon gerekend worden de rest kan je in principe weghalen zonder de identiteit van het park aan te tasten. Droomvlucht zouden ze echt niet aandurven volledig plat te gooien. En in plaats van een amper 4000 handtekeningen en wat Eftelingfans zou een sloop van Droomvlucht echt een enorme mediastorm veroorzaken, zeker doordat ook veel BN'ers Droomvlucht aanprijzen.
ppc-anoniem-1
Attractie blijkt technisch op en vervangen van ritsysteem is niet echt mogelijk. Neem aan dat, mocht het inderdaad kloppen, er nog een aantal jaren overheen gaan.
ppc-anoniem-1 ik neem aan dat iedereen weet wat een emoiji van een Elf betekend in combinatie met de Efteling. Of ik heb het gemiddeld niveau overschat. Aangezien het hier nog niet eerder genoemd was en het vroege stadium vond ik het niet aan mij om dit aan de grote klok te hangen. Vandaar mijn bewust subtiele antwoord.
Maar eigenlijk is dit dus wel de bevestiging dat er achter de schermen nagedacht wordt over en misschien zelfs concrete plannen klaarliggen voor een grote rehab, vervanging of sloop van Droomvlucht?
ppc-anoniem-1 ik neem aan dat iedereen weet wat een emoiji van een Elf betekend in combinatie met de Efteling. Of ik heb het gemiddeld niveau overschat. Aangezien het hier nog niet eerder genoemd was en het vroege stadium vond ik het niet aan mij om dit aan de grote klok te hangen. Vandaar mijn bewust subtiele antwoord.
Of je zegt gewoon niks!
Vriend_van_de_club Ja dat dacht ik ook. Beetje vreemd om dat nu zo op het forum te slingeren, lijkt me dat daar vrij strenge geheimhoudingsplicht achter zit
- Bijgewerkt
The_Real_Infernape Die geruchten hoor ik inderdaad ook al een tijd. Inderdaad ook de upgrade naar een mack inverted powered coaster. Maar wat ik me constant afvraag is of je een mack inverted of 'inverted lite' ooit in het gebouw kan krijgen zonder daarvoor het decor volledig te moeten slopen. Volgens mij is het dan nog aantrekkelijker om het gebouw plat te gooien en 1 op 1 te herbouwen? Daarnaast lost een nieuw ritsysteem het probleem van de brandveiligheid in droomvlucht niet op.
- Bijgewerkt
Droomvlucht is gedateerder dan het hele Spookslot. Krakend en piepend transportsysteem wat je uit de 'illusie' schokt door een jaren '90 decor vol vale kunstplanten en schokkerige animatronics. Oja en dan heb je nog die intenst verdrietige donkere tunnels tussendoor.
Sue me, maar liever Droomvlucht plat dan het Spookslot.
- Bijgewerkt
Stijngeene Zou het niet mogelijk zijn om de boel gewoon leeg te trekken? Tenslotte is een loods een geraamte waar zijwanden tegenaan geplaatst worden die je evt kan demonteren en weer kan terugplaatsen...toch? Of denk ik te makkelijk?
Misschien gaan we nu een beetje of topic..
EDIT: Ik ben wel behoorlijk fan van Winja's Fear & Force in Phantasialand. Zoiets zou ik wel heel vet vinden.
Gatekeeper
Ik denk dat een droomvlucht veel makkelijker te moderniseren is dan een spookslot. Laten we even logisch blijven nadenken. In de tijd dat spookslot werd gecreëerd was dat een ontdekkingsreis voor de Efteling. Hier hebben techneuten en ontwerpers met passie en kunde iets in elkaar geknutseld (en dit bedoel ik met alle respect, eerbied en bewondering). Inmiddels zijn we al wat jaartjes verder en komen er nieuwe techneuten/ontwerpers die wellicht niet thuis zijn in de toen gebruikte techniek omdat deze simpelweg verouderd is of dat er andere technieken worden gebruikt tegenwoordig. Stel je voor dat je daar aan moet beginnen.
Nee dat gebeurt niet, wat zou betekenen dat je alle besturingssystemen moet aanpassen naar 2022. Dat is een investering die de beleving gewoon niet meer waard is, ongeacht de sentimentele of nostalgische waarde die spookslot heeft.
Ik weet gewoon zeker dat de Efteling het spookslot gaat eren op een mooie manier. Heb vertrouwen!
- Bijgewerkt
Vriend_van_de_club jij stelt een vraag en ik geef antwoord. Maar goed, ik zal je vraag de volgende keer negeren als je dat liever hebt
The_Real_Infernape voor dat dit uit zijn verband gehaald wordt en voor de goede orde: ik werk zelf niet bij de Efteling en ken ook niet direct mensen die dat doen. Echter vanuit meerdere kanten inderdaad wel gehoord. Zoals broodje123 en Stijngeene aangeven gaat dit verhaal daarnaast al langer de ronde. Het is een aannemelijk gerucht, en uiteraard geen feit.
Pascal-Manu Op de plattegrond die je zelf al deelt, zie je dat er best een aantal stukken zijn die niet langs een buiten muur lopen, je zult dan of via het dak moeten, of via het decor, dit zijn volgens mij beide zaken die enorm lastig zijn. Daarnaast ben ik niet thuis in de funderingen van het gebouw en de footers van het ritsysteem, dit is volgens mij niet even 1 2 3 aan te passen. Ten slotte lost een nieuw ritsysteem niet het brandveiligheidsprobleem op, ik denk dat er dan heel wat oude nep planten opgeraapt moeten worden, maar dat is meer speculatie vanuit mijn kant.
ppc-anoniem-1 Oke, ik kon me voorstellen dat je misschien mensen kent die zoiets wel zouden kunnen bevestigen, maar als je niet meer deed dan alleen de geruchten herhalen (welke ik overigens nog niet bekend mee was) dan heb ik niks gezegd.
Ik zie een hoop berichten over Droomvlucht voorbij komen.
Daar gaan we even mee stoppen hier.
Als iemand daar een topic over wil aanmaken dan staat hem/haar dat vrij maar we gaan hier weer verder over het Spookslot en zijn mysterieuze vervanging.
- Bijgewerkt
Stijngeene Ik bedoelde gewoon echt alles er uit halen, inclusief decors, track.. alles. Een hele lege loods, opnieuw beginnen, heel ander thema etc.
John k zie een hoop berichten over Droomvlucht voorbij komen.
Daar gaan we even mee stoppen hier.
Excuses.
Qua vervanging van het Spookslot, zouden ze ooit kunnen evenaren wat ze bij de opening hebben geflikt?
Dat kan , lijkt mij, alleen als je alles in eigen huis maakt.
laprikantan Qua vervanging van het Spookslot, zouden ze ooit kunnen evenaren wat ze bij de opening hebben geflikt?
Dat kan , lijkt mij, alleen als je alles in eigen huis maakt.
Dat kan. En daarvoor hoef je niet eens alles in eigen huis te maken. Zolang de ontwerpen maar in eigen huis worden gemaakt. Er zijn genoeg professionele bedrijven (denk aan P&P of JoraVision) die mee kunnen helpen met de uitvoering.
Als ze bij de Efteling zouden mee lezen in deze sfeer zou ik het willen
laurenstp Het blijkt wel dat sommige mensen hier op welke manier dan ook goed geïnformeerd zijn over de toekomstplannen van de Efteling. Over het hotel gingen ook al geruchten en daar lieten diverse users al doorschemeren meer te weten (locatie ed). Gekscherend wordt er dan weleens gezegd dat ze de info van een man in een lange regenjas hebben, als in een soort fictieve spion achtige figuur.
Persoonlijk ben ik ook meer van het gebruik; je zegt alles of niets, als je daadwerkelijk wat weet. Dus gewoon; het zou kunnen dat Droomvlucht gaat verdwijnen (ofzo) in plaats van 'en dan zul je ook nog schrikken van de volgende grote ride die verdwijnt' of het hotel komt bij de ingang, in plaats van 'het komt op een plek die veel mensen zal verbazen'.
Misschien kun je sommige informatie niet prijsgeven omdat dan duidelijk wordt waar deze vandaan komt, maar dan zeg je wat mij betreft dus beter niets. Dat teasen heeft op dit forum voor mij dan geen ander doel dan 'kijk mij eens wat weten dat jullie niet weten' en dat vind ik een beetje kinderachtig.
Vind het wel fascinerend dat er dus plannen zijn om zulke iconen rücksichtslos te vervangen. Spookslot incluis zijn er mi toch een aantal unieke rides die de Efteling eigen maken en die ze wat mij betreft wel meer als museumstuk zouden mogen conserveren.