- Bijgewerkt
Mark Voor mij was het ook de grootste reden dat de Efteling me niet meteen geruststelde, over wat er dan in de plaats voor komt. En wie het dan gaat ontwerpen.... Dat had natuurlijk ook wel een andere uitkomst kunnen hebben... Maar ik was gisterochtend echt behoorlijk van slag. Wat gewoon ook met mij wel het geval is dat ik uiterst kritisch ga kijken naar de vervanger. Spookslot inclusief de hele omgeving staat voor mij als die hard fan voor zoveel dingen die zo des eftelings zijn symbool, dat ik het niet echt goed onder woorden kan brengen. Dus het moet wel voor mij een vervanger zijn die me het eerdere spookslot doet vergeten en een paar eisen zijn dan ook wel: geen droptower of thrillride. Geen andere thema. En bestaande elementen van Ton's ontwerpen terug in de attractie. Ontbreekt dat allemaal? Dan ga ik lekker een potje staan janken bij de laatste keer, en bedank ik voor alle mooie jaren dat ik fan was. Ik wil daar absoluut niemand mee de Efteling ontzeggen of misgunnen, maar voor mij is het dan geen Efteling meer zoals ik er ooit voor viel. Er is leven na de Efteling in mijn geval, mocht dat nodig zijn. Al zou ik het heel leuk vinden als Sander De Bruijn mijn Efteling hart sneller kan doen slaan met een fantastisch themagebiedje en een waardig Spookslot 2.0