tuindwerg Op de site van de Efteling word deze week ook niet aangegeven als ‘rustig’. Volgende week wel dus ik neem aan dat er in de buurlanden wel nog vakantie is?

tuindwerg Diverse scholen hebben in de week na de vakantie studiedagen, dat verklaart de drukte. Aanstaande woensdag heeft mijn dochter bijvoorbeeld vrij van school, zal het ook wel weer afgeladen zijn in de Efteling.

tuindwerg Ik had verwacht dat het vandaag wat rustiger zou zijn dan de afgelopen dagen: een werkdag, buiten de schoolvakanties. Nou, dat valt tegen!

Ik denk -zoals eerder gemeld- dat vandaag nog een wat algemenere studiedag is, ken collega’s en buurtgenoten die deze week nog studiedagen hebben.
Schrok echter ook van de tijden van vandaag, zeker gezien het park al begonnen is met een opening om 11 uur. Je merkt toch nog wat spreiding na de herfstvakantie.
Volgende week staat het wel als rustig vermeld.

Ik verwacht dat we dan iets beter de wachttijden kunnen inschatten voor de rustige komende weken tot aan de kerst. Heel benieuwd wat DM op die rustige dagen gaat doen. Half uur? Uurtje?

We zijn zelf namelijk ook op zoek naar een rustige woensdag- of vrijdagmiddag komende weken voor ons bezoek.

Het lijkt vandaag al wat rustiger bij DMC en in het park. De wachttijd is nu zeventig minuten 13:00). De piek tot nu toe was negentig minuten om 11:30.

Ik ben zelf nog niet in het park geweest sinds de opening, dus ik vraag mij het volgende af:

Hoeveel minuten aan wachttijd zou de wachtrij van DMC aankunnen, zonder dat de wachtrij onverhoopt uitloopt naar buiten het gebied van de attractie (zoals een rij op de Pardoes Promenade?

laurenstp oei dat is erg kort… Fout in het ontwerp? Of is die uitpuilende rij verder niet storend?

Een wachtrij op piekbelasting ontwerpen is ook niet altijd handig. Dan is het op rustige momenten een stuk dode ruimte.

laurenstp 30/40 minuten binnen het gebied en misschieeeen dat ze het huyverwoud nog als buffer zouden gebruiken om een beetje doorloop te creëren
    ligt natuurlijk ook allemaal aan hoe snel het binnen gaat, dat is nu ongeveer 5 minuten totaal

laurenstp als je gaat kijken naar symbolica.. dan kunnen we zeker stellen dat dit niet verkeerd is! bij symbolica kom ik zelden onder die afdakjes (zelfde geldt voor baron)

in het hoofdseizoen zou dmc misschien wel uit gaan puilen

laurenstp Ik denk dat deze attractie genoeg heeft aan een wachtrij van 40 minuten.
    Nu wil iedereen graag de attractie meemaken, maar als de hype er een beetje vanaf is en de meeste mensen er een keer in zijn geweest, dan denk ik dat de wat spectaculairdere attracties toch populairder zullen zijn. Met een minimale lengte van 1.20 mogen veel bezoekers er al niet in en veel tieners zullen tijdens een bezoek toch eerder kiezen voor een extra rit in 1 van de achtbanen dan een extra rit in DM. De echte fans zullen niet genoeg krijgen van de details en verwijzingen en zullen echt kunnen genieten van de omgeving, maar het gaat veel bezoekers toch ook om de attractie zelf en die is voor een lengte van 120cm niet echt spectaculair.

laurenstp Hoeveel minuten aan wachttijd zou de wachtrij van DMC aankunnen

Ik heb het afgelopen weekend getimed en vanaf de ingang van de wachtrij duurde het ongeveer 40 minuten voor je bij de grouper staat. Op zich is dat voor de meeste dagen voldoende. Je wilt uiteraard ook de situatie zoals bij Baron 1898 en Symbolica voorkomen, waar nooit echt meer dan de helft van de rij in gebruik is, als het dat überhaupt al is.

Qua infrastructuur en beleving is dit ook dé attractie om digitaal wachten weer bij in te voeren, dan heb je ook een minder lange stand-by rij nodig. Zeker als het meer inburgert en de massa het systeem gaat gebruiken én in de vingers gaat krijgen.

Van mij mag die voorshow wel eruit gesloopt worden en daar gewoon een doorlopende wachtrij maken. Zie daar nu niet zozeer de toegevoegde waarde van. Plus mensen blijven teveel achter elkaar staan en snappen het niet heel erg.

De voorshow zelf kan je prima afspelen in de catacomben, direct voor instappen.

Vandaag hadden ze een extra slinger-rij langs Broeder Gijs gemaakt vanwaar de bordjes aangaven zo'n 60 minuten te zijn, ik moet zeggen dat de rij totaal niet als een uur aan heeft gevoeld. Alles liep eigenlijk wel goed door, wij zijn er 2 keer probleemloos in geweest. Ik heb wel begrepen dat in de middag de ride wat storingen kreeg en stil viel.

Mochten ze het schrappen dan heb ik liever dat we wat langer bij de grouper bovenaan de loopbrug worden vastgehouden en vrijwel direct door mogen lopen naar de schijf. Het verhaal mag dan wel nog buiten afgespeeld worden, komt voor mij thematisch beter over dan in de catacomben.

Ik vrees dat je den duur gelijk gaat krijgen en ze die voorshow gaan schrappen.. scheelt je toch weer twee personeelsleden.

Eftelflags van. Plus mensen blijven teveel achter elkaar staan en snappen het niet heel erg.

dat komt denk ik doordat het druk is en mensen zo lang hebben gewacht, ze hun plaatsje niet kwijt willen of bang zijn dat iemand er erg in heeft als je rondkijkt.

Rustige dagen komen op een dag ook, dan is er voldoende plek en ruimte om rond te wandelen

FloridaMan Ik vrees dat je den duur gelijk gaat krijgen en ze die voorshow gaan schrappen

Ze hoeven die voorschow niet te schrappen toch? Zet alleen de poorten gewoon open uiteindelijk. Je zult dan tijdens het wachten in die periode daar echt wel een keer het verhaal kunnen horen als ze deze netjes afstemmen met de hoofdshow

Hoeveel credits we de Efteling ook geven voor Danse Macabre, die voorshow gaan ze echt niet schrappen. Hooguit de poort naar het kerkhof. De Efteling hecht er veel te veel aan om een verhaal op hun eigen manier te kunnen vertellen. Bij de baron roepen fans het ook en ook Symbolica zou lekkerder zijn zonder voorshow, hoewel 'gewoon' de doorgang openen daar wel gekker zou zijn.

Ik zit zelf meer met dat Onnoembare. Het rondstampen daarvan vind ik persoonlijk weinig toevoegen, veel mensen vinden dit een van de indrukwekkendste delen van de ride. Ik zie het vooral als noodzakelijk kwaad om de dirigent om te kunnen draaien. Je begint nu ook in het donker te draaien, zonder aanleiding, terwijl het de dirigent is die ons gaat dirigeren. Dat voelt nog een beetje als losse puzzelstukjes.