Japio De Efteling hecht er veel te veel aan om een verhaal op hun eigen manier te kunnen vertellen. Bij de baron roepen fans het ook en ook Symbolica zou lekkerder zijn zonder voorshow
Bij Symbolica mag jij mijn dochter uit gaan leggen dat Pardoes de trap niet meer open tovert en de spanningsopbouw van de Baron is nou juist een van de elementen die van een simpele dive coaster iets bijzonders maakt en mede een reden dat hij (inter-)nationaal zo bekend is. De Efteling bouwt in de eerste instantie attracties voor de dag-bezoekers , dat wij als fans bij wijze van wekelijks door de poort heen wandelen staat daar mijn inziens los van.
Over het sluiten van de rijen , ik stap altijd op sluitingstijd nog in een wachtrij. Ik maak zelden mee dat een rij al voor sluitingstijd dicht is en kom er wekelijks. Bij Danse Macabre is dit niet meer dan logisch , je moet ergens een grens trekken.
Eftelingpanda Zoals ik eerder aangaf in Rust beslissen ze ook al ruim vooraf hoelaat het park sluit.. is niet zo dat men om 12:00 denk o vandaag doen we tot 20:00 dat is vooraf al gedaan met zicht op het aantal bezoekers en personeel is daar vooraf al op ingepland.
Ik adviseer je even naar de site van de Efteling te gaan. Kan je alvast verklappen dat ze ook in Kaatsheuvel hun openingstijden vooraf bepalen?😅
Inschatten hoe veel bezoekers je gaat ontvangen is en blijft lastig. Ik heb in mijn dienstijd bij de Efteling genoeg meegemaakt dat we over-bemand waren en vise versa.