Om een topic waar al twee weken niet op gereageerd is wil ik deze niet onnodig omhoog schoppen. Afgelopen zaterdag Danse Macabre voor het eerst gedaan, ik vind het een topper. Sowieso vind ik het gebouw an sich al prachtig om te zien. Groots, alsof het er al jaren staat, het thema staat me wel aan. Efteling ging om tien uur open, half tien stonden we bij de poort al te wachten op de opening van de poort. Kwart voor elf waren we uit de Danse Macabre Plein bij de kapel vind ik goed geslaagd met welkome toiletblok (want even later op het plein bij de Fata Morgana file bij beide toiletten). Wachtrij vond ik ook geslaagd, je wacht even en als het begint te lopen loop je ook echt een stuk vooruit. Mooi gethematiseerd, leuk muziekje, goed ingedeeld in verschillende zones waar je net die paar minuten even moet wachten. Het was plezierig wachten. Eenmaal binnen schiet het ook erg op, je bent dan zo aan de beurt. Het indelen werd goed aangegeven door de medewerkers, al vond ik er eentje wat streng, dirigerend praten naar de bezoekers. Grote show van de attractie vind ik geweldig. Mooie muziek, vele kiekjes die je wilt ontdekken. We zaten achteraan op bank vijf en de rit vind ik goed, snel genoeg en niet misselijkmakend. Tempo zat er eventjes goed in en het kantelen vind ik zeer gaaf. De vrije val op het laatst mocht wat metertjes extra zijn, maar dat terzijde. Zeer geslaagde attractie.
Is het de beste van het park? Nee. Is het mijn favoriet? Ook niet. Maar voor een eigenlijk simpele, draaiende attracties met wat extra's hebben ze alles uit de kast getrokken om er een waar spektakel van te maken. Daar waar ik het Spookslot vaak heb overgeslagen zal ik Danse Macabre bij elk bezoek aan de Efteling gaan betreden. Meer dan waardig vervanger. Chapeau!