JeepeeB Ook bij veel andere bedrijven worden mensen eerst op een rustiger/makkelijker niveau ingewerkt voordat er op volle kracht gewerkt gaat worden.
Je redenatie voor een chirurg of dergelijke kan ik volgen, maar dat gaat in een attractiepark niet op. In een attractiepark moet je namelijk capaciteit draaien. Doe je dat niet, worden de wachtrijen te lang, mensen ongeduldig en daardoor krijg je vervelende situaties. Het is gewoon algemeen bekend dat wanneer een attractie voor het eerst opent, er massale rijen staan. Dat zien we in Disney, in Universal, bij Europa-Park én bij de Efteling. Daar moet je op voorbereid zijn. Ook als personeel.
Ik kan me dus haast niet voorstellen dat ze denken dat het een goed idee is om géén stresstest te doen! Je wilt dat je personeel weet wat doorwerken inhoudt en dat de capaciteit zo goed en zo snel mogelijk benut wordt. Als de attractie dan kinderziektes ervaart, is dat natuurlijk jammer. Maar met een goede stresstest kun je daar goed op inspelen wanneer je weer door kunt draaien.
Daarbuiten zijn testen op volle capaciteit in een realistische setting ook fijn om de guestflow te analyseren. Loopt het zoals gepland, moeten we routes of werkwijzes aanpassen... Daarmee haal je al veel kinderziektes eruit waar je anders tegenaan zou lopen. Dat had wellicht ook het bagageprobleem bij de Baron al vroegtijdig kunnen oplossen.
Nu heb ik afgelopen week wel begrepen dat dergelijke testen wél zijn gedaan bij DMC, maar dat er nagenoeg niks met de uitkomst wordt gedaan omwille van de tijd, effecten die nog niet af zijn én budget. Dan is het dus hopen dat het met de previews allemaal gaat meevallen.