Ik ga ervan uit dat het gewoon aansluiten wordt. Dat wordt een lekker lange rij!
Het Spookslot wordt vervangen door Danse Macabre
kraakstoel Nope. Ik heb de Efteling al een tweetje gestuurd hierover. Geen speciale openings ceremonie o.i.d.
Er is vanavond een momentje voor de pers en morgen niks bijzonders meer. Net zoals Symbolica eigenlijk.
Quefox_ Maar zal er niet ook nog pers aanwezig zijn tijdens de opening zelf? Het standaard bericht van, vandaag is de nieuwe attractie van de Efteling geopend, zie hier een filmpje van hoelang de wachtrij wel niet was.
Jeroen_uit_tilburg oh ongetwijfeld, maar de echte persopening en ceremonie vinden vanavond plaats.
Ik verwacht dat de ontwerpers en wellicht Fons bij de ingang zal staan om even toe te kijken. Maar geen ceremonie of speciale gelegenheden. Het is te hopen dat het plein ervoor niet vol staat met van die tijdelijke dranghekken, zou het uitzicht en de sfeer wel heel erg verpesten, maar ben bang van wel gezien de lengte van de reguliere rij.
En gewoon om 10.00 open? Niet om 9.30 neem ik aan voor de gasten?
Ik denk dat het 9 uur al open is voor de hotel gasten
- Bijgewerkt
even een vraagje van praktische aard voor de gene die de uitzending van Humberto gisteren al gezien hebben. Bevat deze veel spoilers?, ervan uitgaande dat ik alle media-uitingen van de Efteling zelf al heb gevolgd.
Populair boek
Markiewong dat was maandag bij de previews ook al, dus ik neeeem aan dat dit weer zo gaat zijn!
Vanavond vanaf 18:41 uur Livestream omroep Brabant opening Danse Macabre op televisie, de website, app en Facebook.
Voor wie niet kan wachten:
De opening show gefilmd door Looopings:
De app toont momenteel 180 minuten aan
De rij loopt vanaf Danse Macabre naar Symbolica en via de Pardoes Promenade bijna helemaal terug tot aan de parkingang. Veel succes aan degene die erin staan...
Oh mijn god Laten ze de rij dan ook open tot 20.00 om tot 24.00 leeg te draaien? 260 minuten volgens de app intussen.
- Bijgewerkt
App geeft nu 260 aan.
Ik zal mensen die daar in gaan staan nooit begrijpen.
Zelfs al had ik hem nog niet gedaan op de preview dan was ik later wel gegaan.