Ik snap niet zo goed wat RS ermee te maken heeft, omdat in de laatste fase daar is gekozen voor een soft opening. En los van een openingsjaar was er geen openingsdatum. En de daadwerkelijke officiële openingsdatum is pas bekend gemaakt nadat ze wisten dat het helemaal draaide met minimale storingen. Dus leuk dat jullie mijn werk erbij willen halen, maar ik snap het werkelijk waar niet. Omdat juist dit voorbeeld dat je aanhaalt juist averechts werkt in je argumentatie. En volgens mij is het ook zodanig off topic? Waarom eigenlijk persoonlijk maken? Geen argumenten meer? 🙂 Je wilt me blijkbaar 'op mijn plek zetten' door het persoonlijk te maken. Terwijl ik gewoon een argument aanbreng zonder ondertoon of kritiek. Stop daar mee.
Terug naar Efteling, en het punt wat ik wilde maken wat ook geen sneer was. Maar het is toch een feit dat de Efteling altijd hele korte (om)bouwtijden heeft? Zie Joris, Symbolica, DVH, Baron etc. Daar is niets mis mee, maar dan heb je bij zo'n type ride de kans dat het tijdens de opening niet lekker werkt. Al heel vroeg is de openingsdatum bekend gemaakt, nog voor de eerste testen. Ik zelf vind dat wel spannend bij een ride waarbij de ritbeleving van de attractie zelf toch vrij essentieel is. Daarbij man elk mens wel concluderen dat de hele bouw en test tijd wat krap is? Een tegenslag moet je wel mee rekenen in je bouwtijd hoor.
Jullie vallen nu allemaal op een selectieve quote waarbij ik gewoon heel eerlijk 2 punten besprak. Daar zit geen vervelende mening achter.
1 - de Efteling heeft altijd weinig tijd in zijn projecten voor test and adjust.
2 - was het slim al een hele marketing op te starten voor iets wat nog niet helemaal gewerkt heeft zoals het moet. Maak je het jezelf niet dan iets te lastig? Je kunt ook marketing starten zonder in een ver voorstadium je openingsdag bekend te moeten maken.