kraakstoel Ik heb liever dat ie volgende week opent en er nog aanpassingen volgen dan dat we een dikke vertraging hadden doorgekregen door een kleine fout in de bouw ofzo.
Ik denk dat de meeste Efteling fans daar nog meer van vinden dan de programmering die nog niet 'optimaal' werkt
Maar bouwt de Efteling dit enkel voor de fans? Of voor alle potentiële bezoekers? Het gaat er niet om wat een kleine meerderheid van het afwerkingsniveau vindt, het gaat om de grote menigte die het meeste geld naar de kassa brengt. Zoals ik al zei, zij kunnen hun geld maar één keer uitgeven. Als dat dus een paar weken of een maand moet wachten, dan vinden zij dat niet erg. En ik betwijfel of de fans dat ook zo'n probleem vinden...
En daarom sluit ik me ook aan bij de redenatie van @Eftelflags; de timing is te krap door de eigen planning die de Efteling heeft gemaakt. De aankondiging van de openingsdatum werd in Juli aangekondigd. Maar, in Mei werden de koorbanken pas geïnstalleerd. Ik durf te wedden dat het daarna nog lang genoeg geduurd heeft voordat de eerste testen zijn gedaan. Hoewel er dus tussen aankondiging en opening ruim 2 maanden zitten, geloof ik niet dat ze in die 2 maanden alles volop hebben getest.
Dat de Marketing molen nu dus op volle gang is, is echt de eigen schuld van de Efteling. Als het niet haalbaar was, hadden ze dit maar moeten uitstellen.
Dat zie je ook bij het Grand Hotel. Daar horen we nu niks meer over. Waarom? Omdat ze nog niet weten wanneer het open kan. Het dak is nog niet eens helemaal dicht, hoe moet je dan weten wanneer de bouw klaar is voor opening? Datzelfde principe geldt voor DMC. De afstelling van de techniek gaat nog niet optimaal, dus je kunt niet zoals gehoopt open. Dan stellen we de marketing even uit tot we het wel weten...
Tonnie Maar dan is de selectie/ontwerp van het ride systeem dus eigenlijk een enorme faal geweest?
Dat betwijfel ik. Ik weet ook niet hoe het sentiment van de gemiddelde gast is en of zij weten wat het ritsysteem kan. Wij weten als fans natuurlijk precies wat het volgens Intamin moet kunnen qua hellingshoeken, snelheid en bewegingen. Maar weet de gast dat?
De Efteling heeft zelf in ieder geval niks gedeeld over de intensiteit. Ze doen er geheimzinnig over, want dat past in het griezelige thema en op beelden zien we ook weinig. Het enige wat we weten is dat ze dit wel voor de gehele familie vanaf 8 jaar willen maken, zelfs voor gasten met een beperking! Dan kun je mijn inziens niet aankomen met een thrill attractie.