Ja ik vind het wel bizar hoe voorbeeldig sommige 'prominente' fans zich voor de camera's van/voor de Efteling ineens gedragen en op geluid of schrift een hele andere mening verkondigen. Jeroen Verheij kan het echt wel aan als je een puntje van kritiek aanlevert hoort, hij heeft ooit de Efteling fanclub opgericht Blijkbaar zijn uitnodigen voor persevents mensen echt zo veel waard. Geef dan gewoon een objectief verslag in je podcast of youtube video. Maar goed, die slag van social media heb ik een beetje gemist denk ik.
Danse Macabre doet ook wel iets met de andere standaarden in het park, hoor. Baron 1898 en Villa Volta zijn de vergelijkbare broers, maar die hebben minder een gebied of wachtrij die de sfeer al pakt. Waar Baron 1898 de voorshows van Villa Volta overklast, laat DMC simpelweg zien dat alleen een kort verhaal vertellen genoeg is. En de kansen die er liggen nu DMC en Baron 1898 eigenlijk naast elkaar liggen! Beide vloekattracties, beide eind 19e eeuw. Ik zie een mooie kans voor een écht veelomvattend gebied wel ontstaan hoor. Mooi bruin café aan de bocht van de gondolettavijver, waar men abdijbier schenkt en waar montere kompels hun verhaal kwamen doen over schimmige gebeurtenissen in de mijn. De arbeidersfanfare van de Rijksmijn deed misschien ook wel mee aan dat muziekconcours.
En ik mis de Oosterse geest! Ik snap dat die niet meer in het idee van Danse Macabre past, maar kan die niet ergens anders een illuster plekje krijgen? Ergens in het Carrousselpaleis? Efteling Museum? Theaterfoyer?