scagen Dat zou inderdaad wel een goede redenatie zijn. Misschien vind ik 6 inderdaad een te groot aantal en stoort dat me. Maar zoals je zegt, er was gedoe geweest met gezinnen als ze het individueel zouden doen. Het is een complexe kwestie en ik ben blij dat er ook mensen zijn zoals jij die er inhoudelijk op reageren.
kraakstoel Het is (volgens mij) een nieuw concept bij de Efteling abonnementen dus ik snap de frustraties wel!
Jep, het was bij voorhand nog niet duidelijk dat een preview garantie van Danse Macabre een premium luxe zou zijn. Ik ben gewoon benieuwd hoe iedereen het ziet. Ik had het liever anders zien en in vind het op plekken wringen, maar dat zal het altijd doen ben ik bang.
Progress Je weet exact wat je kan verwachten als je een abonnement neemt;
Dat was nu natuurlijk anders met de nieuw abonnementsvormen. We wisten niet waar we aan toe waren. Het is echter nooit beloofd dat de previews er voor elke abonnementhouder zouden zijn of überhaupt er zouden zijn, dat klopt, dat was natuurlijk nooit zo. Misschien is mijn verwachting daarin te gewend en verwend geraakt.
Het wordt nu dus een betaalde luxe die je kan krijgen. Dat vind ik een mindere verandering, maar ze moeten iets met de gigantische groep abonnementhouders, dat zie ik ook in. Het was misschien wat kort door de bocht om te zeggen dat elke abonnementhouder een tegemoetkoming had moeten krijgen. Dat is zoals je aangeeft niet meer mogelijk met deze aantallen.
Misschien moet ik er nog even aan wennen dat we nu in een andere periode komen waarin de Efteling echt een gigant begint te worden/is.