Jeroen_uit_tilburg De aankondiging van De Prinses op de Erwt vond ik dan ineens weer klassiek Eftelings. Wel bizar dat de acteur kort na het plaatsen overleed.
Dit zie ik toch het liefst.
In de periode 2011-2015 vond ik de Efteling altijd erg strerk op social media. Laatste jaren inderdaad niet meer. En die Making Of reeksen zijn ook maar vaag. Zag liever zoals bij de Baron een informatieve en feitelijke Making Of en een leuke minifilm. Die charlatans die al vlogcamera's met lichten en tentritsen hadden in hun tijd, bouwvakkers die door de geest - een zeer ingewikkeld sprekende Stanley - worden voorzien van commentaar. Erg vaag allemaal.
De dirigent ziet er echt goed uit, een mooi eerbetoon aan het ontwerp van Ton van de Ven. Benieuwd of de bewegingen ook van het niveau zijn waar het toen voor bedoeld was. Lijkt me nogal een statisch ding.
Bovendien ben ik erg benieuwd of Danse Macabre een rustig einde krijgt. Persoonlijk vond ik het moment met de viool op het einde bij het Spookslot altijd een kippenvel moment.
R013 Wat mij opvalt aan die concept art is dat we gigantisch steil kunnen gaan kantelen. Dat lijkt mij wel vet.