Japio maar het is ook geen meerwaarde

Heb het idee dat dit deel van het verhaal eigenlijk puur voor de making off is.

Japio maar wie zegt dat juist de vragen over wie Jozef Charlatan was en waarom dat orkest mysterieus verdween na dit muziekconcours niet beantwoord zullen worden in de attractie? Dat is nu gewoon een aanname die gemaakt wordt, maar waar we niks zeker van weten. Op een concept art en een korte animatievideo na weten we helemaal niks van wat er binnen in de abdij gaat gebeuren.

Quefox_ ik weet wel zeker dat die vragen beantwoord gaan worden, maar dat zal dichterbij de opening gebeuren.
      Mensen moeten naar mijn mening iets geduldiger zijn, uiteindelijk zal alles volgens mij zeker op zijn plaats vallen.

Robkuh84 Heb het idee dat dit deel van het verhaal eigenlijk puur voor de making off is.

Dat idee begin ik ook steeds meer te krijgen. Ik denk dat we de Charlatans helemaal niet meer gaan zien tegen de tijd dat de attractie open gaat. Dan is het enkel nog een verwijzing naar de dirigent en zin orkest die lang geleden (vorige spookslot) hun muziek daar speelden.

Ik gok ook dat half Nederland dit gewoon lekker "het spookslot' blijft noemen, zoals velen het ook gewoon nog over Pandadroom hebben ipv Fabula

• Japio heeft hierop gereageerd.

Misschien komen de video's van het verhaal aan bod tijdens de wachtrij?

Edit: ik hoop zelf van niet, maar je weet nooit.

FlyingTimo maar aan Pandadroom is dan ook vrij weinig veranderd, zeker aan de buitenkant niet. Sterker nog, ik noem het zelf ook nog vaak Pandadroom omdat ik Fabula vrijwel nooit bezoek.

8 dagen later

Jammer dat ze na Raveleijn gestopt zijn met dure-en-ingewikkelde dingen.

Ruubje Aquanura? Een custom made lift hill voor Baron? Een zwevend kasteel voor de Zes Zwanen zodat de attractie er onder door kan? En laten we niet vergeten dat Circus Balancé ook een zeer uniek, duur en ingewikkeld ding zou bevatten.

Ruubje Jammer dat ze na Raveleijn gestopt zijn met dure-en-ingewikkelde dingen.

En hoevaak heeft dat dure-en-ingewikkelde ding al voor problemen gezorgd? Nee geef mij dan maar iets kleiners óf iets wat tot de verbeelding spreekt, dan een extreem dure, state of the art animatronic die na een jaar kapot is.

BlueSpirit

Exact, of een nieuwe attractie die om de haverklap in storing gaat door iets technisch complex. Beter om het dan iets eenvoudiger te houden.

Aan de ene kant is het interessant om de inside informatie van Eftelfee te lezen, maar aan de andere kant is het ook een beetje jammer om nú al te lezen over plannen die niet zijn doorgegaan. Straks heb je dan toch een beetje het idee ‘het had meer kunnen zijn’. En dat is dan wellicht ten onrechte, want waarschijnlijk zijn er voor élke grote attractie, of het nu Efteling, Disney of Universal is, talloze spectaculaire ideeën niet uitgevoerd. Om optimaal van een attractie te genieten is het wellicht beter niet te weten wat men allemaal nog meer van plan was geweest 🙂

Dutch23 En vergeet ook niet de Fabelvis in Symbolica die het ook niet meer doet zoals de bedoeling was.

Is het duidelijk voor wat deze ijzeren staven vanboven op het gebouw gaan dienen, want ik zie dit heel vaak terugkomen.

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

Progress
                    Misschien is het langzamerhand handig om bijvoorbeeld posts zoals die van Eftelfee of andere bronnen die dicht bij het vuur zitten tussen spoilertags te plaatsen?
                    Want ik kan mij voorstellen dat als iemand het serieus bij het rechte eind heeft, dat mensen teleurgesteld zijn als ze de attractie betreden en dan al een feest van herkenning krijgen omdat dit te lezen was op het forum.

JeepeeB Misschien is het langzamerhand handig om bijvoorbeeld posts zoals die van Eftelfee of andere bronnen die dicht bij het vuur zitten tussen spoilertags te plaatsen?

Voor Eftelfee is dat niet meer nodig, sinds vandaag is het account offline

Ibe Het lijken mij op bliksemafleiders ja, en gezien de hoogte op die plek lijkt t mij ook niet heel overbodig.

Kevjoe Haha, die noemde ik dus expres niet om het feit dat hij het inderdaad niet doet. 🤐