Prachtige tekeningen en een prachtig gebied! Ik ben zeer positief over dit project. Jeroen heeft al vaker mooie projecten gemaakt, maar ik vind dit zelfs boven het niveau van Sander uitstijgen! Zo doordacht, goed geplaatst en met aandacht voor beleving, de wachtrij, en guestflow (in de wachtrij).
Ook de omgeving doet mij goed. Waar ik o.b.v. van de gelekte tekening een beetje bang was voor een clash tussen Huyverwoud en Pirana, verwacht ik dat dit nu wel goed gaat komen. Ook is er genoeg te beleven. Als ik de teksten in de video's en blog goed begrijp krijgen we:
- 'In Den Swarte Kat': een soort supermarktje/kant en klaar horecapunt?
- 'De Laetste Hoop': toiletten
- ''t Koetshuys': een klein verkooppunt van popcorn en suikerspinnen
- 'Dr. Charalatans Kwalycke Zaken': de souvenirwinkel
Dat klinkt voor het eerst in lange tijd als een volwaardig themagebied zoals je die hoopt te zien in een attractie-/themapark. Fijn dat de Efteling dit voor het eerst écht serieus doorzet!
De wachtrij van DMC vind ik ook prachtig getekend. Veel variatie, waardoor je genoeg gaat zien tijdens het (lange) wachten. Wel benieuwd naar de flow inderdaad. Als ik de blog goed begrijp wordt er al gegroupt bij 'het Kerkhof'. Nu is de capaciteit wel relatief goed te noemen, maar ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen. Ik mag hopen dat dit niet voor teveel opstoppingen zal zorgen.
En krijgen we dan eindelijk een thematische beleving vanuit het personeel? In de trant van de 'Door bitches' vanuit de Halloween Events in Walibi, of de Cast Members bij de Haunted Mansions in Disney, die lekker mee gaan in dat griezelige gevoel?
Waar ik mijn twijfels wel nog een beetje over heb, is de indeling van het plein. Er zijn wéér redelijk wat groenperkjes toegevoegd, wat ik jammer vind. Waarom niet gewoon een groot plein, mét bomen zoals op het TvdV plein? Dat maakt de guestflow veel beter en zorgt er niet voor dat mensen in de perkjes gaan staan of er doorheen lopen op drukke momenten. Thematisch gezien hadden die perkjes ook helemaal niet gehoeven als je naar dit soort abdijen kijkt die in steden of dergelijken liggen. Ik zie het namelijk al voor me dat er heel veel 'olifantenpaadjes' gaan komen, gezien de strakke lijnen van de paden...
Verder vind ik het bijzonder dat er geen aansluitingspunt komt richting de Pardoes Promenade, Fabula óf Max & Mortiz. Ook dat kan weer voor Bottlenecks zorgen. Niet alleen in het gebied, maar ook in de aanloop daar naartoe. Het pad vanuit M&M, maar ook vanuit de Gondaletta/Symbolica zijn niet al te breed. Nu heb je wel een groot plein aan de start van het gebied, maar op zeer drukke momenten was het hier al erg druk, laat staan als dit gebied straks opent.
Maar ach, de tijd zal leren hoe zich dit ontwikkeld.