Het is wel apart om net ná het hoofdseizoen te openen. Maar persoonlijk heb ik altijd zoiets van: "Het is af als het af is". Dus ik zie liever een opening laat met een attractie die volledig af is, dan een opening net vóór (of tijdens) het hoofdseizoen die dan maar half af is en nog veel aan moet gebeuren.
Wat dat betreft ga ik er van uit dat het tegen die datum ook gewoon écht klaar is. Echter: Als je uit gaat van "Het is klaar als het klaar is", dan is het wel heel erg vreemd om juist zo ver op voorhand de openingsdatum al te communiceren. Ik vermoed dus wel dat er íetsje meer achter zit dan alleen "klaar", maar ik denk niet dat het bijzonder veel is ofzo. Wellicht dat de attractie sowieso niet voor het hoogseizoen klaar kán zijn, maar wel al eind augustus ofzo. Naseizoen openen is niet heel boeiend en dan maakt het ook zeker niet meer uit om wat eerder of later te openen. Dan kunnen ze prima zo een datum prikken om een leuke gimmick te hebben bij de opening in een halloween sfeertje.
Tim Ik denk dat vertraging bij de bouw en mogelijke kinderziektes de oorzaak zijn. Openen in laagseizoen voor "betere sfeer" is oprecht flauwekul. Het jaar erna is de attractie ook gewoon geopend in de zomer hoor.
Als bovenstaande daadwerkelijk de realiteit is, dan is het in oktober openen voor de sfeer echt zo gek niet. Immers is dat het moment dat je de coolste foto's van de attractie in de schemering kunt maken, wat juist bij deze attractie heel goed past. Die foto's gaan rond: Gratis reclame.
In de zomer zal die kans er (bijna) niet zijn en zullen de foto's bij daglicht rond gaan. Voor veel attracties prima, maar juist voor dit thema niet bepaald ideaal.