keey87 Tenzij dit natuurlijk ingecalculeerd is als kinderziekteperiode. Tenslotte is het de eerste van zijn soort en je wil natuurlijk niet dat de nieuwe attractie in vol hoogseizoen constant in storing staat door kinderziektes.
Ik hoop dat dit wel deels een van de gedachtegangen is daar in Kaatsheuvel. Hopelijk voorkom je dan de debacles als Droomvlucht en Vliegende Hollander die juist ook door die complexe technieken die gebruikt werden, lange tijd stil hebben gelegen.
Daarnaast vind ik het najaar redelijk logisch. Alles wees hier al op qua sfeerbouw, timing en dergelijken.
Geertmans Ik ben geen expert op het gebied, maar hebben ze echt nog bijna een heel jaar nodig om danse macabre af te maken?
Ja. Een gebouw dichtmaken kost niet per se heel veel tijd. Eer de fundatie ligt, kunnen muren snel opgetrokken worden (kijk ook nu maar weer eens hoe snel het dak erop zat nadat de laatste muren geplaatst waren). De enige reden waarom dit iets langer heeft geduurd dan anders is door de plaatsing van de grote attractie onderdelen.
Het venijn zit 'm juist in de afwerking; de details, de leidingen, elektra en het programmeren. Het kan goed zijn dat de bouw rond juli '24 helemaal af is, maar dat ze die 2/3 maanden nog nodig gaan hebben voor afwerkingen, programmeringen en testen. Daarnaast moet ook alles nog getest worden door de TÜV, dus je wilt dat alles gewoon tiptop werkt.